I w zwi±zku z ogromnym pragnieniem ulotnienia go mam pytanie:
Jaki napêd zastosowaæ? (ja preferujê elektryki i sk³aniam siê do tej opcji)
Narazie modelowi brak lotek dolnego p³ata, górne lotki maj± uszkodzone zawiasy (chwila i bed± naprawione), brak serw, brak napêdu,brak ko³paka. Serwa nie problem znale¼æ, kó³ka ju¿ s±, problemem bêdzie dobranie napêdu.
Na razie jak widaæ po zdjêciu kiedy¶ (w 70 latach) lata³ na spalinie - ja chcia³bym wprowadziæ go w 21szy wiek elektrykiem co mo¿e obni¿y³o by jego wagê.
Dane:
Rozpiêto¶æ górnego p³ata: 150cm
Rozpiêto¶æ dolnego p³ata: 120cm
D³ugo¶æ kad³uba 110 cm.
Waga: ??? Nie mam na chwilê obecn± wagi ¿eby zwarzyæ dziadka.
Sugerujcie napêdy!
(A mo¿e kto¶ poznaje co to za model?)
Edytowane przez Bienias dnia 03.04.2012 17:44
Pawel B - Bienias napisa³/a:
Na razie modelowi brak lotek dolnego p³ata,
Pawe³,
Ten model chyba lotek na dolnym p³acie nie mia³ - przynajmniej na fotkach tak wygl±da.
To ju¿ spory modelik, wiêc napêd elektryczny lekki nie bêdzie. Konstrukcja pod spalinê te¿ zapewne odpowiednio wzmocniona, wiêc i z waga nie bêdzie ró¿owo. Tak na oko w tym stanie szacujê na ok. 2 kg. Jakby do³o¿yæ do niego silnik spalinowy to dodatkowo ok. 800g - 1 kg + serwa +paliwo. No ale to dywagacje. Podstawa to wrzuciæ modelik na wagê i oszacowaæ powierzchniê no¶n±. Wtedy dopiero bêdzie mo¿na próbowaæ dobieraæ napêd.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
Pawe³ nie przejmuj siê, rób elektryka, to¿ to prawie pisz wymaluj mój Hyperion SAMSON, popatrz sam:
Oto podstawowe dane:
* rozpiêto¶æ : 1250 mm
* powierzchnia p³atów: 55.6dm2
* d³ugo¶æ : 1192 mm
* ciê¿ar do lotu: 2.16 kg
* silnik: Hyperion Zs3025B-10
* ¶mig³o: 13x8 APC-E
* regulator: Hyperion Atlas 60A 4S (HP-ATLAS-060LB )
* lipol: 3300 mAh-4S
Jak widaæ wymiarki prawie, prawie - dolny p³at widzê, ¿e jest na pewno krótszy od mojego. Ale zapewniam Ciebie, ¿e je¿eli wspó³czynnik masa/powierzchnia no¶na bêdzie zbli¿ony do mojego to ¶mia³o poleci.
Dodam, ¿e ja latam Hyperionem napêdzanym pakietem 4S, ale o znaczne wiêkszej pojemno¶ci - 4000-4450mAh i spokojnie modelik lata.
Oczywi¶cie nie stosuj wyposa¿enia HYPERIONA bo to samobójstwo finansowe. Ale zawsze na podstawie parametrów tego wyposa¿enia mo¿esz dobraæ inne dla siebie.
Edytowane przez Andy dnia 03.04.2012 19:37
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
Pawe³, w³a¶nie przeczyta³em parê postów na temat tego silniora i wygl±da bardzo ok do moich potrzeb, pakiet mam, regiel mam, nic tylko szacuj cene za silnik i uchwyt i dawaj na PW.
S³awek mia³ lotki bo zosta³y po³amane zawiasy i w górnych lotkach ciêg³o od ³±cznika (czy jak to siê tam zwie).
Edytowane przez Bienias dnia 03.04.2012 22:01
Pawel B - Bienias napisa³/a:
Przesun±æ go do przodu czy obcinaæ mocowanie?
Poczekaæ z decyzj± na wywa¿enie. Mo¿e trzeba bêdzie przesuwaæ do przodu. Jak lata³ na spalinie to do¶æ prawdopodobne, ¿e do wywa¿enia nos musi byæ ciê¿ki. Ja bym wstêpnie wywa¿y³, a potem zrobi³ os³onê silnika i ewentualnie skorygowa³ po³o¿enie silnika. Nie wiem jak z mo¿liwo¶ci± przesuwania pakietów w kad³ubie.
Pawel B - Bienias napisa³/a:
Koledzy pomocy. Jak tu zamontowaæ serwo?
Trochê ma³o widaæ na tej fotce. Bowdeny s± wklejone na tej samej wysoko¶ci i odleg³o¶ci od krawêdzi natarcia? To co widaæ na fotce to przy neutralnym po³o¿eniu lotek? - zastanawia mnie odleg³o¶æ miêdzy snapami przy neutralnym po³o¿eniu lotek. Je¿eli w neutralu s± one tak blisko to jest dla mnie lekk± tajemnic± jak to dzia³a³o
Mo¿e warto by siê zastanowiæ nad zastosowaniem dwóch serw (zrobiæ na nie gniazda w p³atach), a to centralne gniazdo zlikwidowaæ? Jestem ciekaw jak to rozwi±¿esz
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
Dzisiaj troszkê pogrzeba³em w internecie i nalaz³em ¿e mój dziadunio to Super Tiger firmy WiK - model by³ produkowany (wg 2ch ¼róde³ 1989-2009 i 1970-1989). Znalaz³em parê fotek z tego okresu a nawet brakuj±c± maskê silnika na ebay. Mam nawet fragmenty planów. Szkoda, ¿e tylko fragmenty...
No to trzymamy kciuki za oblot "Dziadunia" - no i oczywi¶cie zapodaj jakie¶ foto-video z tego wydarzenia
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17