Rozpietość modelu 1,43m, natomiast długośc 1,15m. Konstrukcja balsowo sklejkowa kryta foliją.W założeniach miał byc napedzany silnikiem spalinowym. Myslę nad napędem elektrycznym.Waga modelu;kadłub 1165,5g, natomiast skrzydła 1210,0g.Panowie jakieś propozycje odnośnie napędu elektrycznego.
Edytowane przez SlavikS dnia 09.01.2012 23:53
Decathlon 1.4m, Panda sport, Sentosa 8.9cm3 Dx6i
Tomek,
Żeś przyszalał Co to za firma? Jaki silnik spalinowy zaleca producent? Tego bym się trzymał i dobrał odpowiednik w elektryku. Lekki nie będzie - szacowałeś obciążenie powierzchni? Nie chcę Cię zniechęcać, ale nasze Spitfire'y najlepiej nie skończyły przez brak pasa startowego. Przed oderwaniem się od ziemi muszą nabrać prędkości żeby zaczęły nieść końcówki skrzydeł. Inaczej wali się na skrzydło i po temacie. Napęd rób najlżej jak się da. Trzymam kciuki i już czekam na oblot - UDANY !!!! - powodzenia.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
Firma to coś chyba mi wygląda na De Agostini?
Potwierdzam to co napisał Slaviks - myślę, że będzie "drobny problem" z adaptacją na elektryka. Sam podałeś"
waga modelu;kadłub 1165,5g, natomiast skrzydła 1210,0g.
- co stanowi już 2375,5 g
A do startu brakuje jeszcze trochę masy:
- silnik, regulator, pakiecik - tak circa about 200 + 65 + 270 = 535g
No i w sumie już mamy 2910,5 g
Przy takiej masie już widać, że silniczek musi być mocniejszy klasy Power 46 (Power 32 to już będzie za słaby). A jak silniczek większy to i pakiecik niestety 4S trzeba będzie włożyć. A to niestety dodatkowe 90 + 75 =165 g.
No i niestety wyjdzie to 3075,5
Tomek, bezwzględnie oszacuj obciążenie powierzchni nośnych i przemyśl, czy warto adaptować model na napęd elektryczny.
Oczywiście również trzymam kciuki za projekt i udany oblot.
Edytowane przez Andy dnia 10.01.2012 08:14
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
Po kolei postaram się odpowiedziec na wasze pytania.Jak kolega zauwarzył model istotnie jest produktem De Agostini.Złożony wypoarzony w serwa brak silnika.Podjąłem temat gdyż nie chciałem wchodzic w spaliny.Po przeczytaniu postów bardziej doswiadczonych kolegów modelarzy,skalkulowaniu za i przeciw postanowiłem ze będzie spaliniak.Producent oferował silnik o poj 8,6 cm3.Myślę że silniczek klasy Power46 powinien dać radę.Co do oblotów to zobaczymy w koncu trzeba zobaczyć czy te modele lataja czy nie bo opinie są rózne.Będę szukał używanego silniczka.A może ktoś o takim wie.
Decathlon 1.4m, Panda sport, Sentosa 8.9cm3 Dx6i
Tomek, na PFMRC jest cały temat poświęcony temu właśnie modelowi i zawarte są w nim cenne wskazówki:
Właśnie od doświadczonego modelarza uzyskałem informację że spitfire będzie dość trudnym modelem do pilotowania i powiedział że silnik musi mieć zapas mocy bo to myśliwiec i dolnopłat a więc model dość szybki. Za jego radą zamiast 8,5ccm kupiłem 10ccm.
Model oblatany ...
Pierońsko trudny w pilotażu nie dla początkujących modelarzy !!! ...
Wściekle szybki i toporny !!! ...
No ale poleciał - świadomość że kosztował ponad 1,700,- telepotała moje palce z nerwów ,
pierwszy lot udany , start, lot i lądowanie bez strat ... :rotfl:
Zwróć uwagę na to co pisał Slaviks i moment tuż po oderwaniu się modelu od ziemi: YouTube Video
Edytowane przez Andy dnia 10.01.2012 21:39
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
Po poczytaniu na PFMRC o tym modelu a także cennych wskazówkach twoich i Sławka myślę o tym aby model poczekał na swoją kolej.Na warsztacie na ukończeniu sa dwa inne modele także będzie czym latać w nowym sezonie.Na filmiku widać że model jest bardzo wymagający.Dziękuję za podjęcie tematu i wasze komentarze.
Decathlon 1.4m, Panda sport, Sentosa 8.9cm3 Dx6i
Tez mam takie cos do zlozenia w piwnicy...nie mam ostatnio ochoty na grzebanie w temacie i poza kadlubem nic wiecej nie powstalo. Mialo byc makietą niekoniecznie latającą a jest narazie eksponatem w piwnicy
Mój Spit właśnie tak samo rozpoczął start : tuż po oderwaniu się od ziemi wywinął kozła i gleba. Efekt połamane skrzydło w drobiazgi. Dodam, że ważył 1.7kg do lotu.
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
Przepraszam za post pod postem. Do bardziej doświadczonych modelarzy jakie zastosować wychlenia lotek. Zamontowałem silnik Os Max 55ax.
Decathlon 1.4m, Panda sport, Sentosa 8.9cm3 Dx6i
Tak patrzę na fotki i martwi mnie jedna rzecz. Strasznie nisko jest ten tłumik (dzięki przedłużce). Przy lądowaniu będzie z nim problem ( po pierwszym kapotażu wyrwiesz albo silnik lub tłumik). Nie lepiej silnik dać pionowo, a tłumik na bok. Wiem, że trochę wyglądałoby to niemakietowo, ale znaczniej bezpieczniej dla silnika.
Można też zdjąć przedłużkę i wyciąć wręgę pod tłumik.
Ale może się mylę. Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
Robercie jako barziej doświadczony modelarz masz uzasadnione obawy co do silnika.Przyglądając się modelowi z bliska wydaje mi się że tłumik jest dosć wysoko.Pierwsze loty pokażą czy twoje obawy byly uzasadnione.
Decathlon 1.4m, Panda sport, Sentosa 8.9cm3 Dx6i
Lyzin5 napisał/a:
Do bardziej doświadczonych modelarzy jakie zastosować wychylenia lotek.
Tomek,
Gordon Whitehead w książce "Budowa lotniczych makiet RC" pisze tak:
"Do pierwszych lotów dobrymi wychyleniami są wychylenia po 10 stopni (to znaczy sumaryczny ruch powierzchni sterowych 20 stopni). Wychylenia takie możemy zastosować na wszystkich powierzchniach sterowych naszych modeli z wyjątkiem modeli dwupłatów z lotkami tylko na dolnym płacie. W tym przypadku lotki będą potrzebowały wychyleń rzędu 13 - 14 stopni w górę i w dół (26 - 28 stopni zakres całkowitego ruchu)."
I jeszcze jedna przydatna wskazówka tegoż autora:
"Oczywiście krawędź prawej lotki przed pierwszym lotem podnoszę do góry o 1,5 mm. Nie tylko przeciwdziała to naturalnemu przechyleniu modelu w lewo, spowodowanego reakcja na moment obrotowy silnika, ale gdy korekta w prawo jest podczas startu konieczna, lotka zacznie wcześniej działać, pomagając opanować wpływ jej odwrotnego działania przy niższych prędkościach. Większość modeli, które mają problemy podczas pierwszych startów, przepadają w lewo, a stosując tę metodę nigdy z tym nie miałem problemów."
Myślę, że w przypadku Spitfire'a ta wskazówka jest na wagę złota.
Dalej w sekcji optymalizacja wychyleń - już po pierwszych lotach: "Wydaje się, że w przypadku lotek najlepsze wychylenia są takie, przy których model wykonuje 3 beczki w ciągu 5 sekund przy pełnym wychyleniu powierzchni sterowych."
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
Sławku dziękuję bardzo za drogocenne wskazówki i wyczerpujący opis zagadnienia. Dostosuję się do twoich rad a także autora książki. Zdaję sobie sprawę że nie jest to dobry model na pierwszą spalinę czytając inne fora modelarskie ,ale skoro mam ten model to czas go ulotnić.
Decathlon 1.4m, Panda sport, Sentosa 8.9cm3 Dx6i
Tomek,
Trzymam kciuki za udany oblot !!!! Spitfire to moje niespełnione, jak do tej pory, marzenie modelarskie. Kiedyś wrócę do tego projektu Nie spiesz się - wyczekaj na dobrą pogodę z lekkim wiaterkiem wzdłuż naszego pasa. Wiatr pomoże szybciej uzyskać płatom siłę nośną.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4