No fakt - trochê du¿o. Ale mo¿e jaka¶ dieta odchudzaj±ca wraz z suplementem diety pomo¿e zdj±æ trochê tych gramów. - trzymam kciuki -
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
A co on bidny na tym etapie ju¿ mo¿e zrobiæ
Oby Ci siê uda³o wywa¿yæ bez dok³adania balastu.
Bez paniki - koñcz model i na pas.
A tak na marginesie jaki pakiet masz zamiar do zasilania elektroniki daæ?
W w±tku napisa³e¶ akumulatory RC - 300g. To chyba mocno przegiête i tu masz pole manewru. Ja u siebie da³em 3S 1100 mAh. To jakie¶ 100g, wiêc mo¿esz ¶mia³o 200g urwaæ z wagi. Pasik na takich lata swoj± Ekstr± i spokojnie daj± radê, a serwa ma na pewno wiêksze ni¿ nasze (podpatrzy³em jak planowa³em swoje latad³o).
Ile te rurki wyrzutni wa¿±? To wygl±da na rurki instalacyjne elektryczne. Mo¿e da³oby siê to zrobiæ l¿ej? Np zawin±æ cienk± balsê na rurce i okleiæ japonk± na cellon?
Edytowane przez SlavikS dnia 20.03.2014 21:21
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
Zasilanie RC to akumulatory NiMh. S± dwa pakiety: g³ówny o napiêciu 6V, a drugi rezerwowy 4.8V.(oddzielony diod±)
Oba o pojemno¶ci 2300 mAh. i s± wpiête bezpo¶rednio do odbiornika bez ¿adnych regulatorów - nie ma co siê uszkodziæ.
Waga ich nie jest problemem bo za ich pomoc± wywa¿am model.
Co do wyrzutni to na razie nie bêdê montowa³, tylko same uchwyty, mo¿e pó¼niej co¶ siê zrobi.
Edytowane przez robloz dnia 21.03.2014 06:53
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
robloz napisa³/a:
Zasilanie RC to akumulatory NiMh. S± dwa pakiety: g³ówny o napiêciu 6V, a drugi rezerwowy 4.8V.(oddzielony diod±)
Oba o pojemno¶ci 2300 mAh. i s± wpiête bezpo¶rednio do odbiornika bez ¿adnych regulatorów - nie ma co siê uszkodziæ.
Waga ich nie jest problemem bo za ich pomoc± wywa¿am model.
Jako¶ nie bardzo rozumiem stosowania dwóch pakietów w modelu o masie 4 kg, a tym bardziej rozdzielania pakietów diod±. Po co? Dodatkowy pakiet to 150g, a oszczêdno¶ci na wadze szukamy, no chyba ¿e potrzebujesz te dodatkowe 150g ¿eby wywa¿yæ model. Je¿eli potrzebujesz tej wagi to po³±cz pakiety równolegle bez diody. Sk±d wzi±³e¶ ten "patent" z diod±?
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
Dioda jest potrzebna ,aby pakiet o mniejszym napiêciu siê nie ³adowa³ od tego drugiego. Powsta³ w ten sposób bezpieczny uk³ad zasilania RC, co¶ w w rodzaju uk³adu z kondensatorem.
W razie problemu z wywa¿eniem zawsze mogê daæ tylko jeden.
Edytowane przez robloz dnia 21.03.2014 12:38
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
robloz napisa³/a:
Dioda jest potrzebna ,aby pakiet o mniejszym napiêciu siê nie ³adowa³ od tego drugiego. Powsta³ w ten sposób bezpieczny uk³ad zasilania RC, co¶ w w rodzaju uk³adu z kondensatorem.
W razie problemu z wywa¿eniem zawsze mogê daæ tylko jeden.
Z ca³ym szacunkiem - rozwi±zanie jest bez sensu i na pewno nie jest to uk³ad bezpieczny.
Co to ma zabezpieczyæ - jaki przypadek? Wzi±³e¶ pod uwagê, ¿e na diodzie masz spadek minimum 0,6V? Jak odejmiesz 0,6V od 4,8V to jest 4,2V - napiêcie mo¿e byæ trochê za ma³e do zasilania odbiornika i serw. Wg mnie dok³adasz bez sensu dodatkowy balast, co w modelu o tej wadze nie jest bez znaczenia.
Je¿eli ju¿ stosowaæ dwa pakiety to pytanie czemu s± dwa ró¿ne 6 i 4,8V? Przecie¿ gdyby by³y dwa takie same to mo¿na je po³±czyæ równolegle bez ¿adnej diody i mia³yby od razu wiêksz± pojemno¶æ i wydajno¶æ pr±dow±.
Robert, czy kto¶ ju¿ co¶ takiego skutecznie gdzie¶ stosowa³, czy sam to wymy¶li³e¶?
Bezpiecznie to mog³o by byæ z takim uk³adem: http://www.hobbyk...llow_.htmlS³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
Stosuj±c pakiet 3s trzeba mieæ Beca. Chcia³em wyeliminowaæ dodatkowy uk³ad, który mo¿e zawie¶æ. Z drugiej strony przez ten czas co ju¿ latam nie nawali³ mi ¿aden Bec w regulatorze, ale zawsze mo¿e byæ ten pierwszy raz.
Chyba zostanê przy tym pomy¶le, tylko dam jeden pakiet 6V.
Mój odbiornik pracuje w zakresie 4.8-6V tak¿e ten mniejszy pakiet rzeczywi¶cie jest za ma³y i chyba zbêdny.
Beca mam, tak¿e z zastosowaniem tradycyjnego uk³adu nie bêdzie problemu.
Edytowane przez robloz dnia 21.03.2014 15:42
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
Ja nie negujê pakietu NiMh 6V. To jest OK. Natomiast pomys³ powy¿ej z dwoma pakietami by³ kuriozalny
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
Wygl±da SUPER !!!!!
No i finalnie waga w normie. Udanego oblotu.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
Ale od pocz±tku. Najpierw konieczna regulacja silnika w modelu.
Ustawienie max. obrotów, uda³o siê wykrêciæ na ¶migle 14x6 - ok.9500 obrotów. Przy okazji Pawe³ pod³±czy³ siê z wag±, która pokaza³a 3.5 kg ci±gu, co przy wadze 4kg daje niez³y zapas mocy.
Zmontowa³em model w ca³o¶æ, zatankowa³em i na pas. Tu mia³em trochê farta, gdy¿ pu¶ci³o mocowanie bowdena steru wysoko¶ci i gdyby to sta³o siê w powietrzu, by³by problem.
Po naprawie, ko³owanie i w górê. Oderwa³ siê g³adko na 2/3 gazu. Model wymaga³ trochê trymowania, lata super na po³owie gazu. Pierwsze l±dowanie z kapota¿em, gdy¿ trafi³em w spory do³ek.
Muszê siê przyznaæ, ¿e nogi mia³em trochê "watowate"
Do drugiego lotu ju¿ podszed³em na l¿ejszym luzie. Loty ju¿ by³y ni¿ej i trochê ¶mielsze zakrêty. Przed l±dowaniem opu¶ci³em klapy i model wyrwa³ w górê. To normalne, ale zapomnia³em zareagowaæ wcze¶niej. Trzeba bêdzie zmiksowaæ z wysoko¶ci±. Niestety podczas podej¶cia do l±dowania odkrêci³o siê ko³o i to mnie wybi³o z koncentracji, model lekko zwali³ siê na skrzyd³o i "cyrkiel" gotowy. Straty- wygiête podwozie i rozbita szyba przez klapê.
Podsumowuj±c Cessna lata super w bardzo du¿ej rozpiêto¶ci prêdko¶ci, s³ucha siê sterów. Latanie takim du¿ym i ciê¿kim modelem to ca³kiem inna bajka i daje sporo frajdy.
Aha, dodam jeszcze, ¿e pilot od drgañ straci³ (odpad³a ) g³owê. Mo¿e siê ba³.
Robert
Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
Gratulacje! Szkoda, ¿e mnie ominê³o, ale pewnie nie raz jeszcze bêdzie okazja.
I co, spalina chyba nie taka straszna?
Nie biorê grawitacji na powa¿nie.
Dziêki uprzejmo¶ci Stawoja z AVIATP.PL
jest filmik z oblotu:
YouTube Video
No fakt, trochê pechowo z tym ko³em. Jak to w spalinie - wszystko musi byæ zamocowane na przys³owiowy "mur-beton", bo wibracje zrobi± swoje -
Edytowane przez Andy dnia 18.04.2014 12:33
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
Gratulacje i ode mnie Widzia³em kawa³ek lotu jak sta³em na wyje¼dzie z Wiaduktu.
Niestety model do spaliny trzeba robiæ trochê mocniej ni¿ do elektryka. Przez drgania od silnika odkrêca siê wszystko co mo¿e siê odkrêciæ i odrywa to co s³abo przyklejone. Kilka lotów ju¿ mnie nauczy³o, ¿e ¶rubki siê skrêca na loctite
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4