Zobacz temat
RC Płock :: Modele RC :: Relacje z budowy
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
DH94 Moth Minor 1:4 - F4C
robloz
#41 Drukuj posta
Dodany dnia 01.03.2017 07:50
Awatar

Moderator


Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08

puki co wychodzi tak:


OKOK
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
lesiu7
#42 Drukuj posta
Dodany dnia 01.03.2017 08:55
Awatar

modelarz


Postów: 348
Data rejestracji: 15.11.14

Bardzo ładnie to wygląda.
Edytowane przez lesiu7 dnia 01.03.2017 09:09
 
krzysiek11
#43 Drukuj posta
Dodany dnia 01.03.2017 18:10
Awatar

modelarz


Postów: 442
Data rejestracji: 27.09.14

SŁAWEK napisał/a: Oklejałem oczywiście Koverallem na nitrocellon. Potem impregnacja tkaniny - 2 warstwy nitrocellonu żeby zamknąć pory materiału. Na koniec lekki szlif gąbką ścierną dla lakierników gradacji 800.

Sławku trzy pytania
po pierwsze czym impregnujesz koweralla
po drugie po dwóch warstwach masz gładką powierzchnię bez struktury tkaniny ??
a po trzecie czym zaimpregnować balsę przed pokryciem żeby tak nie piła lakieru bo z tym mam problem

pozdrawiam modelikOKOKOK
Edytowane przez krzysiek11 dnia 01.03.2017 18:14
 
balcerseb88
#44 Drukuj posta
Dodany dnia 01.03.2017 22:04
Awatar

modelarz


Postów: 130
Data rejestracji: 09.12.08

krzysiek11 napisał/a:
[quote]SŁAWEK napisał/a: Oklejałem oczywiście Koverallem na nitrocellon. Potem impregnacja tkaniny - 2 warstwy nitrocellonu żeby zamknąć pory materiału. Na koniec lekki szlif gąbką ścierną dla lakierników gradacji 800.


Sławku taka moja dobra rada 2 warstwy nitrocellonu to zdecydowanie za mało zeby zamknąć pory przerabiałem to przy Citabrii
Czym malujesz ?? wałkiem pistoletem pędzlem ?? potem wszystko wyjdzie na lakierze a potem to juz za późno
Zrób próbę na jakimś kawałku ewe pierwsze malowanie stery od dołu najmniej widoczne
Taranis
Caarson
____________________
Sbach Hacker
Multiplex Heron
Extropodobny 1,8m
w budowie RYAN Specjal
Cirrus Sr20
 
SlavikS
#45 Drukuj posta
Dodany dnia 02.03.2017 07:26
Awatar

Administrator


Postów: 2253
Data rejestracji: 20.05.08

Też przerabiałem to na Klemmie Smile Każda nie zasmarowana dziurka na tkaninie to koszmar przy lakierowaniu. Nitrocellon był dość gęsty i wzrokowo nie widać żeby było coś dziurawe, ale na wszelki wypadek dam jeszcze jedną warstewkę. Finalnie maluję natryskowo. Nitrocellon oczywiście pędzelkiem Smile
Odpowiadając Krzyśkowi - wszystko robię nitrocellonem. Nie bardzo rozumiem z czym masz problem. Jak to balsa pije lakier? Trochę napić się musi bo inaczej pokrycie się nie przyklei. Może za rzadko rozrabiasz miksturę? Co do struktury materiału to nie zależy mi żeby na otwartych przestrzeniach (nie krytych balsą) ją ukrywać. Oryginalnie samolot też był kryty tkaniną w tych miejscach i widok struktury jest naturalny, aczkolwiek po 2-3 warstwach nitro, podkładzie, 2 warstwach lakieru i warstwie zabezpieczającej lakier z tej struktury raczej nic nie zostanie. Tam gdzie ewidentnie nie chcę tej struktury stosuję dwuskładnikowy samochodowy podkład wypełniający.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
SlavikS
#46 Drukuj posta
Dodany dnia 27.04.2017 23:25
Awatar

Administrator


Postów: 2253
Data rejestracji: 20.05.08

Skończyłem szwy statecznika. Wszystko zasmarowane Nitrocellonem gotowe pod podkład malarski. Z efektu jestem bardziej niż zadowolony Smile

www.ss.petronet.pl/Moth3/62.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth3/63.jpg

Popracowałem też nad kadłubem. Wykombinowałem maskowanie łączenia zdejmowanej części kadłuba. Podfrezowałem lekko balsę na pokryciu i na miejsce łączenia nakleiłem pasek sklejki 0,4 mm. Podcięcie na garbie utwardziłem klejem CA. Poszpachlowałem i zalaminowałem elementy tkaniną 110 g/m2 i żywicą epoksydową L285. Na wierzch rzuciłem tkaninę do delaminarzu, którą po wyschnięciu żywicy oczywiście zerwałem Smile Tym sposobem pozbyłem się zbędnej żywicy i odpada mi sporo pracy ze szpachlowaniem i szlifowaniem - wyszła fajna w miarę gładka powierzchnia, którą wystarczy lekko przeszlifować i można już dawać podkład pod farbę.

www.ss.petronet.pl/Moth3/61.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth3/60.jpg

Po zalaminowaniu powierzchnia znakomicie się utwardziła i uodporniła na wszelakie wgniotki. Efekt mi się podoba, więc postanowiłem tak wykończyć całą powierzchnię modelu (oczywiście poza częściami otwartymi, na które idzie Koveral). Dam jedynie lżejszą tkaninę - 80 g/m2. Na podstawie przerobionego planu wyciąłem kabiny.

www.ss.petronet.pl/Moth3/58.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth3/59.jpg

Dziś przyjechała dostawa z Havel Composites z tkaniną i żywicą, więc będę się brał za dokończenie laminowania kadłuba.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Andy
#47 Drukuj posta
Dodany dnia 05.05.2017 09:17
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

No piknie Panie Kierowniku, piknie OK
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
 
SlavikS
#48 Drukuj posta
Dodany dnia 27.05.2018 20:37
Awatar

Administrator


Postów: 2253
Data rejestracji: 20.05.08

W wolnych chwilach coś tam grzebię przy projekcie. Ze styroduru wyrzeźbiłem kopytko na maskę silnika i wylaminowałem. Zrobiłem z laminatu też trochę dodatków makietowych do maski, które finalnie będę pasował później.

www.ss.petronet.pl/Moth3/69.jpg

Na miejscu jest już jednostka napędowa żeby było do czego pasować mocowanie i ułożenie maski.

www.ss.petronet.pl/Moth3/64.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth3/65.jpg

Prowizorycznie wygląda to tak:

www.ss.petronet.pl/Moth3/66.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth3/67.jpg

www.ss.petronet.pl/Moth3/68.jpg

Teraz biję się z myślami czy rozcinać ten laminat i robić otwieraną maskę czy zostawić w całości. Otwierana maska jest wygodna ze względów serwisowych, no i wygląda też bardziej makietowo, ale będę musiał do niej zrobić dodatkową konstrukcję.
Muszę to przemyśleć Smile
Zostaje mi też wpasowanie tłumika pod maskę, co jak już widzę, banalne nie będzie bo silnik jest bardzo blisko firewall'a ale za to jest szansa wyjść z wydechem w miejscu oryginalnej rury wydechowej.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Grifon
#49 Drukuj posta
Dodany dnia 19.03.2022 06:05
Awatar

modelarz


Postów: 74
Data rejestracji: 27.09.17

Sławek co się stało ze zdjęciami?
Stajesz się tym o czym myślisz.
 
Przeskocz do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
MOTH MINOR DH 94 - pierwsza makieta Relacje z budowy 14 31.01.2022 07:34
DH94 Moth Minor 1:5 Relacje z budowy 108 26.11.2013 07:20
DH94 Moth Minor - relacja z budowy Relacje z budowy 58 04.03.2011 18:43
statystyka statystyka