| 
 DH94 Moth Minor 1:4 - F4C 
 | 
| robloz | 
 Dodany dnia 01.03.2017 07:50 
 | 
 
  
Moderator 
 
  
Postów: 2353 
Data rejestracji: 19.05.08 
  | 
 puki co wychodzi tak:  
 
  
 Makiety -PT 19 
Budowa- PZL P11c | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| lesiu7 | 
 Dodany dnia 01.03.2017 08:55 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 340 
Data rejestracji: 15.11.14 
  | 
Bardzo ³adnie to wygl±da.
 
Edytowane przez lesiu7 dnia 01.03.2017 09:09 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| krzysiek11 | 
 Dodany dnia 01.03.2017 18:10 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 454 
Data rejestracji: 27.09.14 
  | 
 S£AWEK napisa³/a: Okleja³em oczywi¶cie Koverallem na nitrocellon. Potem impregnacja tkaniny - 2 warstwy nitrocellonu ¿eby zamkn±æ pory materia³u. Na koniec lekki szlif g±bk± ¶ciern± dla lakierników gradacji 800.  
S³awku trzy pytania 
 po pierwsze czym impregnujesz koweralla 
 po drugie po dwóch warstwach masz g³adk± powierzchniê bez struktury tkaniny ?? 
a po trzecie czym zaimpregnowaæ balsê przed pokryciem ¿eby tak nie pi³a lakieru bo z tym mam problem 
 
pozdrawiam          modelik   
 
Edytowane przez krzysiek11 dnia 01.03.2017 18:14 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| balcerseb88 | 
 Dodany dnia 01.03.2017 22:04 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 119 
Data rejestracji: 09.12.08 
  | 
 krzysiek11 napisa³/a: 
[quote]S£AWEK napisa³/a: Okleja³em oczywi¶cie Koverallem na nitrocellon. Potem impregnacja tkaniny - 2 warstwy nitrocellonu ¿eby zamkn±æ pory materia³u. Na koniec lekki szlif g±bk± ¶ciern± dla lakierników gradacji 800.  
 
S³awku taka moja dobra rada 2 warstwy nitrocellonu to zdecydowanie za ma³o zeby zamkn±æ pory przerabia³em to przy Citabrii  
Czym malujesz ?? wa³kiem pistoletem pêdzlem ?? potem wszystko wyjdzie na lakierze a potem to juz za pó¼no  
Zrób próbê na jakim¶ kawa³ku ewe pierwsze malowanie stery od do³u najmniej widoczne
 Taranis  
Caarson 
____________________ 
Sbach Hacker 
Multiplex Heron  
Extropodobny 1,8m  
w budowie RYAN Specjal 
Cirrus Sr20 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| SlavikS | 
 Dodany dnia 02.03.2017 07:26 
 | 
 
  
Administrator 
 
  
Postów: 2006 
Data rejestracji: 20.05.08 
  | 
Te¿ przerabia³em to na Klemmie   Ka¿da nie zasmarowana dziurka na tkaninie to koszmar przy lakierowaniu. Nitrocellon by³ do¶æ gêsty i wzrokowo nie widaæ ¿eby by³o co¶ dziurawe, ale na wszelki wypadek dam jeszcze jedn± warstewkê. Finalnie malujê natryskowo. Nitrocellon oczywi¶cie pêdzelkiem   
Odpowiadaj±c Krzy¶kowi - wszystko robiê nitrocellonem. Nie bardzo rozumiem z czym masz problem. Jak to balsa pije lakier? Trochê napiæ siê musi bo inaczej pokrycie siê nie przyklei. Mo¿e za rzadko rozrabiasz miksturê? Co do struktury materia³u to nie zale¿y mi ¿eby na otwartych przestrzeniach (nie krytych bals±) j± ukrywaæ. Oryginalnie samolot te¿ by³ kryty tkanin± w tych miejscach i widok struktury jest naturalny, aczkolwiek po 2-3 warstwach nitro, podk³adzie, 2 warstwach lakieru i warstwie zabezpieczaj±cej lakier z tej struktury raczej nic nie zostanie. Tam gdzie ewidentnie nie chcê tej struktury stosujê dwusk³adnikowy samochodowy podk³ad wype³niaj±cy.
 S³awek 
------------------------ 
DX6i - 2.4GHz 
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D 
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51 
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| SlavikS | 
 Dodany dnia 27.04.2017 23:25 
 | 
 
  
Administrator 
 
  
Postów: 2006 
Data rejestracji: 20.05.08 
  | 
Skoñczy³em szwy statecznika. Wszystko zasmarowane Nitrocellonem gotowe pod podk³ad malarski. Z efektu jestem bardziej ni¿ zadowolony    
 
  
 
  
 
Popracowa³em te¿ nad kad³ubem. Wykombinowa³em maskowanie ³±czenia zdejmowanej czê¶ci kad³uba. Podfrezowa³em lekko balsê na pokryciu i na miejsce ³±czenia naklei³em pasek sklejki 0,4 mm. Podciêcie na garbie utwardzi³em klejem CA. Poszpachlowa³em i zalaminowa³em elementy tkanin± 110 g/m2 i ¿ywic± epoksydow± L285. Na wierzch rzuci³em tkaninê do delaminarzu, któr± po wyschniêciu ¿ywicy oczywi¶cie zerwa³em   Tym sposobem pozby³em siê zbêdnej ¿ywicy i odpada mi sporo pracy ze szpachlowaniem i szlifowaniem - wysz³a fajna w miarê g³adka powierzchnia, któr± wystarczy lekko przeszlifowaæ i mo¿na ju¿ dawaæ podk³ad pod farbê.  
 
  
 
  
 
Po zalaminowaniu powierzchnia znakomicie siê utwardzi³a i uodporni³a na wszelakie wgniotki. Efekt mi siê podoba, wiêc postanowi³em tak wykoñczyæ ca³± powierzchniê modelu (oczywi¶cie poza czê¶ciami otwartymi, na które idzie Koveral). Dam jedynie l¿ejsz± tkaninê - 80 g/m2. Na podstawie przerobionego planu wyci±³em kabiny. 
 
  
 
  
 
Dzi¶ przyjecha³a dostawa z Havel Composites z tkanin± i ¿ywic±, wiêc bêdê siê bra³ za dokoñczenie laminowania kad³uba.
 
Edytowane przez SlavikS dnia 18.09.2025 21:05
 S³awek 
------------------------ 
DX6i - 2.4GHz 
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D 
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51 
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| Andy | 
 Dodany dnia 05.05.2017 09:17 
 | 
 
  
modelarz 
 
  
Postów: 1402 
Data rejestracji: 07.12.08 
  | 
No piknie Panie Kierowniku, piknie  
 Andy    
_____________________ 
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz 
 
- T-REX 500 ESP - AirWolf 
- T-REX 500 GF - Hughes 500E 
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF 
- Katana MD - Precision Aerobatics 
- F4U-1D Corsair 50 ARF 
- EXTRA 300 MM 
- Pitts Python - Haikong Model 
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17 | 
|   | 
 
 
 | 
 | 
| SlavikS | 
 Dodany dnia 27.05.2018 20:37 
 | 
 
  
Administrator 
 
  
Postów: 2006 
Data rejestracji: 20.05.08 
  | 
W wolnych chwilach co¶ tam grzebiê przy projekcie. Ze styroduru wyrze¼bi³em kopytko na maskê silnika i wylaminowa³em. Zrobi³em z laminatu te¿ trochê dodatków makietowych do maski, które finalnie bêdê pasowa³ pó¼niej.     
 
  
 
Na miejscu jest ju¿ jednostka napêdowa ¿eby by³o do czego pasowaæ mocowanie i u³o¿enie maski.  
 
  
 
  
 
Prowizorycznie wygl±da to tak: 
 
  
 
  
 
  
 
Teraz bijê siê z my¶lami czy rozcinaæ ten laminat  i robiæ otwieran± maskê czy zostawiæ w ca³o¶ci. Otwierana maska jest wygodna ze wzglêdów serwisowych, no i wygl±da te¿ bardziej makietowo, ale bêdê musia³ do niej zrobiæ dodatkow± konstrukcjê.  
Muszê to przemy¶leæ   
Zostaje mi te¿ wpasowanie t³umika pod maskê, co jak ju¿ widzê, banalne nie bêdzie bo silnik jest bardzo blisko firewall'a ale za to jest szansa wyj¶æ z wydechem w miejscu oryginalnej rury wydechowej.
 
Edytowane przez SlavikS dnia 18.09.2025 21:07
 S³awek 
------------------------ 
DX6i - 2.4GHz 
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D 
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51 
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 | 
|   | 
 
 
 |