Zobacz temat
RC Płock :: Dla Początkujących :: Na dobry początek
 Drukuj temat
Pierwsza makieta, czas dewagacji.
Grifon
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 01.10.2017 13:12
Awatar

modelarz


Postów: 74
Data rejestracji: 27.09.17

Witam Was ponownie, obecnie mam w domu remont więc o budowaniu modeli nie ma teraz mowy, ale ten czas myślę wykorzystać na wybór:

-modelu
-skali
-napedu (spalina-ale jaka)

Samolot do miniaturyzacji powinien posiadać:

-stałe podwozie
-prosta konstrukcje
-mala ilość detali
-klapy (ale nie koniecznie)
-dokumentacje, zdjęcia
- i co najważniejsze podobać się temu co buduje


Z lektury miniaturowego lotnictwa wynika że najlepiej zbudować RWD 5 Smile ale jakoś mi on nie leży. Obecnie przeglądam internet
I szukam odpowiedniego samolotu dla siebie. Podoba mi się Bucker Student, ale gorszy mnie ta swastyka. Może coś doradzicie?

Remont potrwa jeszcze z dwa miesiace, więc do tego czasu trzeba się namyślać i zdobyc plany. Ponadto chce zapewnić kolegów
że pomysł budowy makiety traktuje poważnie.

Zdjęcia z książki W. Schiera
Pozdrawiam.



images83.fotosik.pl/832/928ed8a5e871c98d.jpg
images83.fotosik.pl/832/e69736a3f3ea58e9.jpg
images82.fotosik.pl/833/e9b187ac95d25440.jpg
 
robloz
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 01.10.2017 19:36
Awatar

Moderator


Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08

Sam chciałem kiedyś budować ten model. Co do swastyki na moich planach jej nie ma, tylko znak chyba klubu.Przecież możesz wybrać malowanie powojenne i już jej nie będzie.
images83.fotosik.pl/832/e3a106abb835585am.jpg
Edytowane przez robloz dnia 01.10.2017 19:39
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
Grifon
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 01.10.2017 21:33
Awatar

modelarz


Postów: 74
Data rejestracji: 27.09.17

Niby tak, ale skojarzenia same się nasuwają, onegdaj zacząłem budować ME 109 i do tej pory
stoi nie wykończony , boję się powtórki, budowanie na siłę nie ma sensu. Dwupłatowców z tego okresu jest mnóstwo , ale dolnopłatów to już znacznie mniej.
 
xjm
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 01.10.2017 23:28
modelarz


Postów: 130
Data rejestracji: 10.01.16

Kiedyś zbudowałem Zlina ( http://dlapilota....-26-trener ). Urzekła mnie jego sylwetka, układ skrzydeł, duża, kanciata kabina i "zlinowe" malowanie skrzydeł.
Piekna jest polska Wilga 2000, model której jest nawet sprzedawany do samodzielnego montażu ( https://www.bangg...s=category ), choć tam ani słowa o polskim pochodzeniu.
Po zbudowaniu Mustanga P51D myślałem o zbudowaniu Messershmitta BF109 w tej samej skali, lecz zrezygnowałem, też ze względu na znaki...
 
robloz
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 02.10.2017 00:57
Awatar

Moderator


Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08

Ładniejsze krzyże niż czerwone gwiazdy......Wink , ale oczywiście to indywidualna sprawa.
Edytowane przez robloz dnia 02.10.2017 01:01
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
SlavikS
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 02.10.2017 08:56
Awatar

Administrator


Postów: 2254
Data rejestracji: 20.05.08

Kryteria do wyboru planu jak najbardziej prawidłowe Smile Na naszym forum już było trochę rozważań nt. wyboru modelu do budowy, więc możesz zatrudnić wyszukiwarkę. Proponuję szukać dobrego planu w samolotach z okresu międzywojennego używanych do szkolenia pilotów typu Klemm KL 35, Tiger Moth, Moth Minor, Klemm L 25, BA Swallow, UT-2, Miles M.2 Hawk Trainer, RWD 23, Miles Magister albo w motoszybowcach typu Fournier, choć one są niskie na podwoziu i mają problemy ze startu z trawy co je lekko w moich oczach dyskwalifikuje. Dobre są też konstrukcje współczesnych mikrolotów typu FlyBaby, które zrobił Robert. Niektóre są tak brzydkie, że aż ładne Wink Za to mają małe obciążenie powierzchni i mocy.
Jeżeli kolega kuma po angielsku to polecam lekturę https://www.rcsca...0Plans.htm i ogólnie ten serwis - skarbnica wiedzy dla makieciarzy.
W jakiej skali ma być ta makieta? Budowa makiety pochłania sporo czasu i pieniędzy, więc na pierwszą makietę proponuję wybrać konstrukcję sprawdzoną, która na 100% będzie dobrze latać i ma dostępny szczegółowy plan modelarski z rozrysowanymi wręgami, żebrami i określonymi materiałami, z których elementy trzeba zrobić.
Będziesz niestety musiał pójść na kompromis ze swoim gustem estetycznym i wymaganiami użytkowymi.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Grifon
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 02.10.2017 23:02
Awatar

modelarz


Postów: 74
Data rejestracji: 27.09.17

Robert i tu masz rację, z dwojga złego to już wolę niemieckich turystów niż ciemnych bolszewików. Sławek z wspomnianymi tematami o modelach i zawodach to już czytałem, tak.Grin

Jeśli chodzi o wybór modelu to nawet nie wiedziałem że istniał RWD 23 jakby istniały plany , rysunki to bym go robił, ale z tego co widziałam to są śladowe ilości dokumentacji.
W chwili obecnej zastanawiam się nad:
Buker Student
Miles M2 hawk major
Moth Minor
Miles magister
Ale z tego co się doszukałem to rasowe plany które polecał Sławek są tylko Studenta Motha i Magistera. Jeśli ma to być makieta zawodnicza to raczej pójdę po najmniejszej link oporu.

Skala hhhhhyyyy myślę że 1/5 posiadam silnik 4T OS 91, ale zdaje się że jest ciut za mały?
Nawet dobrze że nie mam czasu na budowe przynajmniej dobrze się zastanowie co mi się podoba.



 
SlavikS
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 02.10.2017 23:47
Awatar

Administrator


Postów: 2254
Data rejestracji: 20.05.08

Do tego silnika skala rozpatrywanych przez Ciebie modeli będzie idealna. Mój Moth lata na Saito FA100 i mocy ma dostatek Smile
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
robloz
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 03.10.2017 07:58
Awatar

Moderator


Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08

Ja mam ASP 91 4T W Fly Baby 4.5 kg. 1:4.5, a wcześniej Cesnna Bird Dog - 5kg. 1:5 i w P-11 model z awatara.
Z 6kg Turbulentem sobie już nie poradził.
Także przy budowie pilnuj wagi.
Edytowane przez robloz dnia 03.10.2017 08:01
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
Grifon
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 03.10.2017 17:00
Awatar

modelarz


Postów: 74
Data rejestracji: 27.09.17

Ja jestem na bakier z budowaniem na lekko, poza tym mam taką przypadłość, że uwielbiam latać na granicy przeciągnięcia wiec czasami przydaje się większy silnik aby model wyszarpnąć, oczywiście bez przesady z mocniejszym silnikiem. Student z tego co widze ma niepełne pokrycie skrzydeł co jeszcze bardziej przemawia na jego korzyść. Co do silnika to się jeszcze zobaczy, ale raczej jestem skłonny kupić nowy a nie starego grata wkładać.
 
robloz
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 04.10.2017 08:44
Awatar

Moderator


Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08

uwielbiam latać na granicy przeciągnięcia


Tak latać makietą, nad której budową poświęciło się sporo czasu i kasy !!! Shock
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
Grifon
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 04.10.2017 23:24
Awatar

modelarz


Postów: 74
Data rejestracji: 27.09.17

Nie no już bym się jakoś stopował, jakoś Smile tak na marginesie to coraz bardziej podoba mi się student .
 
Grifon
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 13.10.2017 00:51
Awatar

modelarz


Postów: 74
Data rejestracji: 27.09.17

Nie mogę spać i tak sobie mysle i myślę, że po moim niebie nie będzie mi jakiś niemiec latał!!
 
Grifon
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 13.10.2017 21:24
Awatar

modelarz


Postów: 74
Data rejestracji: 27.09.17

Ratunek przychodzi z Czech a raczej z Czechosłowacji, podczas wspomnianego remontu wpadła mi w łapki zapomniana wycinanka kartonowa z modelika którą trzymałem w ukryciu. Z tego co widziałem to brak jest na rynku rasowych planów tych samolotów i trzeba by samemu narysować co ?

Avia bh 5 śliczny samolocik, ciekawe malowanie, istniejącą latająca replika, pełno zdjęć.
Minusem jest to że będzie wystawał silnik z kadłuba.
Tak z ciekawości, co na to sędziowie?


images81.fotosik.pl/854/8dbe187df227f13c.jpg

images83.fotosik.pl/853/6ff413f47288cfc1.jpg

Avia bh1 protoplasta wszystkich następnych wersji, latająca replika, możliwość schowania silnika.
Minusem jest to że to latający kredens, ale ma coś w sobie.

images82.fotosik.pl/855/b71ac1c7933591f9.jpg

Avia bh3 możliwość zabudowania silnika,
Minusy, niedostatki w dokumentacji zdjęciowej.

images82.fotosik.pl/855/18fb3ad5ee8b6962.gif



Co myślicie o tych typach?
 
robloz
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 14.10.2017 09:28
Awatar

Moderator


Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08

Ja bym wybrał BH3.
Kwestia tylko dostępnej dokumentacji:
fotografie i opublikowane rzuty.
Plany będą czy rysujesz sam?
Silnik rzeczywiście głowicą do góry a tłumik?
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
Grifon
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 14.10.2017 09:59
Awatar

modelarz


Postów: 74
Data rejestracji: 27.09.17

Plany i rzuty BH 3 są, fotografie na od tak to nie ma, trzeba szukać.
Kwestia tłumika w tym silniku to nie problem, w mojej pracy mi pospawaja.
Tylko że z tych trzech, ten najmniej mi się podoba, ale mogę pujsc na kompromis.

Plany, trzeba brać co jest.

images81.fotosik.pl/854/13e293b897eb8c45.png
 
robloz
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 14.10.2017 11:37
Awatar

Moderator


Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08

Kompromis, na pewno. Ja powiem tak, przed budową Zlina wybrałem kilka interesujących mnie modeli, od początku miał być to model nieakrobacyjny, co wiąże się z póżniejszym programem figur oraz ze stałym dwukołowym podwoziem. Potem zacząłem szukać odpowiedniej dokumentacji i zdjęć. Wybór padł na Z-37 Cmelak. I to właśnie kompromis. Grin
Edytowane przez robloz dnia 14.10.2017 14:20
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
Grifon
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 15.10.2017 18:26
Awatar

modelarz


Postów: 74
Data rejestracji: 27.09.17

W sumie dobrze, że nie mam teraz czasu, jestem w rozterce który wybrać a tak to po jakimś czasie to już się zdecyduje.

Najbardziej to podoba mi się ta Avia bh 5, ale ta wystająca głowica wszystko psuje i to jeszcze 4 takt. Ogładałem modele startujące w F4C i widziałem, że w niektórych też wystają Shock
Dzisiaj mam chwile czasu to zobaczę jak bardzo będzie wystawać w BH5.

Z regulaminu F4H-P

,,Co najmniej jedną kolorową fotografię lub reprodukcję fotografii pierwowzoru w całości umożliwiając punktację za kolorystykę i oznakowanie i ocenę tych cech. Maksymalna liczba fotografii wynosi trzy. Fotografie mogą być zastąpione opisem malowania lub oznakowania z ogólnodostępnych publikacji. Brak fotografii lub opisu powoduje ocenę 0 za kolorystykę i oznakowanie''

Odnośnie dokumentacji, to rozumiem że jeśli nie istnieją kolorowe fotografie to mogę przedstawić opis malowania np. z Modelarza w którym są ilustracje jak ten dany samolot miał wyglądać w rzeczywistości?
 
robloz
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 15.10.2017 19:32
Awatar

Moderator


Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08

jeśli nie istnieją kolorowe fotografie to mogę przedstawić opis malowania np. z Modelarza w którym są ilustracje jak ten dany samolot miał wyglądać w rzeczywistości?


Dokładnie tak, ale nie tyle ilustracje co opis dokładnego malowania.
Może być czarno-biała ilustracja z zaznaczonymi kolorami + legenda kolorów i oznaczeń.

Co do wystającej głowicy, w moim Fly Baby wystaje 1.5cm i widać ją "jak na dłoni". Myslę, że w półmakietach to nie stanowi dużego problemu, ale w F4H to już może mieć znaczenie. Ale mogę się mylić.
Edytowane przez robloz dnia 15.10.2017 19:41
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
Grifon
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 17.10.2017 23:00
Awatar

modelarz


Postów: 74
Data rejestracji: 27.09.17

Znalazłem kolejnego krecika, Beta Minor BE 50 znowu replika.


images82.fotosik.pl/862/4396a442a48b7f21.jpg

images84.fotosik.pl/861/5d1eef8cb948dddb.jpg

images84.fotosik.pl/861/655076b94a53e327.jpg
 
Przeskocz do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Makieta OV-10 Bronco Relacje z budowy 9 15.12.2024 15:01
MOTH MINOR DH 94 - pierwsza makieta Relacje z budowy 14 31.01.2022 07:34
Czas na relaks nad wodą Relacje z budowy 8 10.08.2018 19:31
Makieta silnika do pajperka Technika w samolotach RC 3 18.02.2018 19:35
Makieta treningowa Relacje z budowy 12 06.09.2017 15:26
statystyka statystyka