Pierwsza makieta, czas dewagacji.
|
Grifon |
Dodany dnia 01.10.2017 13:12
|

modelarz

Postów: 74
Data rejestracji: 27.09.17
|
Witam Was ponownie, obecnie mam w domu remont więc o budowaniu modeli nie ma teraz mowy, ale ten czas myślę wykorzystać na wybór:
-modelu
-skali
-napedu (spalina-ale jaka)
Samolot do miniaturyzacji powinien posiadać:
-stałe podwozie
-prosta konstrukcje
-mala ilość detali
-klapy (ale nie koniecznie)
-dokumentacje, zdjęcia
- i co najważniejsze podobać się temu co buduje
Z lektury miniaturowego lotnictwa wynika że najlepiej zbudować RWD 5 ale jakoś mi on nie leży. Obecnie przeglądam internet
I szukam odpowiedniego samolotu dla siebie. Podoba mi się Bucker Student, ale gorszy mnie ta swastyka. Może coś doradzicie?
Remont potrwa jeszcze z dwa miesiace, więc do tego czasu trzeba się namyślać i zdobyc plany. Ponadto chce zapewnić kolegów
że pomysł budowy makiety traktuje poważnie.
Zdjęcia z książki W. Schiera
Pozdrawiam.


 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 01.10.2017 19:36
|

Moderator

Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08
|
Sam chciałem kiedyś budować ten model. Co do swastyki na moich planach jej nie ma, tylko znak chyba klubu.Przecież możesz wybrać malowanie powojenne i już jej nie będzie.
Edytowane przez robloz dnia 01.10.2017 19:39
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
Grifon |
Dodany dnia 01.10.2017 21:33
|

modelarz

Postów: 74
Data rejestracji: 27.09.17
|
Niby tak, ale skojarzenia same się nasuwają, onegdaj zacząłem budować ME 109 i do tej pory
stoi nie wykończony , boję się powtórki, budowanie na siłę nie ma sensu. Dwupłatowców z tego okresu jest mnóstwo , ale dolnopłatów to już znacznie mniej. |
|
|
|
xjm |
Dodany dnia 01.10.2017 23:28
|
modelarz

Postów: 130
Data rejestracji: 10.01.16
|
Kiedyś zbudowałem Zlina ( http://dlapilota....-26-trener ). Urzekła mnie jego sylwetka, układ skrzydeł, duża, kanciata kabina i "zlinowe" malowanie skrzydeł.
Piekna jest polska Wilga 2000, model której jest nawet sprzedawany do samodzielnego montażu ( https://www.bangg...s=category ), choć tam ani słowa o polskim pochodzeniu.
Po zbudowaniu Mustanga P51D myślałem o zbudowaniu Messershmitta BF109 w tej samej skali, lecz zrezygnowałem, też ze względu na znaki... |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 02.10.2017 00:57
|

Moderator

Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08
|
Ładniejsze krzyże niż czerwone gwiazdy...... , ale oczywiście to indywidualna sprawa.
Edytowane przez robloz dnia 02.10.2017 01:01
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 02.10.2017 08:56
|

Administrator

Postów: 2254
Data rejestracji: 20.05.08
|
Kryteria do wyboru planu jak najbardziej prawidłowe Na naszym forum już było trochę rozważań nt. wyboru modelu do budowy, więc możesz zatrudnić wyszukiwarkę. Proponuję szukać dobrego planu w samolotach z okresu międzywojennego używanych do szkolenia pilotów typu Klemm KL 35, Tiger Moth, Moth Minor, Klemm L 25, BA Swallow, UT-2, Miles M.2 Hawk Trainer, RWD 23, Miles Magister albo w motoszybowcach typu Fournier, choć one są niskie na podwoziu i mają problemy ze startu z trawy co je lekko w moich oczach dyskwalifikuje. Dobre są też konstrukcje współczesnych mikrolotów typu FlyBaby, które zrobił Robert. Niektóre są tak brzydkie, że aż ładne Za to mają małe obciążenie powierzchni i mocy.
Jeżeli kolega kuma po angielsku to polecam lekturę https://www.rcsca...0Plans.htm i ogólnie ten serwis - skarbnica wiedzy dla makieciarzy.
W jakiej skali ma być ta makieta? Budowa makiety pochłania sporo czasu i pieniędzy, więc na pierwszą makietę proponuję wybrać konstrukcję sprawdzoną, która na 100% będzie dobrze latać i ma dostępny szczegółowy plan modelarski z rozrysowanymi wręgami, żebrami i określonymi materiałami, z których elementy trzeba zrobić.
Będziesz niestety musiał pójść na kompromis ze swoim gustem estetycznym i wymaganiami użytkowymi.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
Grifon |
Dodany dnia 02.10.2017 23:02
|

modelarz

Postów: 74
Data rejestracji: 27.09.17
|
Robert i tu masz rację, z dwojga złego to już wolę niemieckich turystów niż ciemnych bolszewików. Sławek z wspomnianymi tematami o modelach i zawodach to już czytałem, tak.
Jeśli chodzi o wybór modelu to nawet nie wiedziałem że istniał RWD 23 jakby istniały plany , rysunki to bym go robił, ale z tego co widziałam to są śladowe ilości dokumentacji.
W chwili obecnej zastanawiam się nad:
Buker Student
Miles M2 hawk major
Moth Minor
Miles magister
Ale z tego co się doszukałem to rasowe plany które polecał Sławek są tylko Studenta Motha i Magistera. Jeśli ma to być makieta zawodnicza to raczej pójdę po najmniejszej link oporu.
Skala hhhhhyyyy myślę że 1/5 posiadam silnik 4T OS 91, ale zdaje się że jest ciut za mały?
Nawet dobrze że nie mam czasu na budowe przynajmniej dobrze się zastanowie co mi się podoba.
|
|
|
|
SlavikS |
Dodany dnia 02.10.2017 23:47
|

Administrator

Postów: 2254
Data rejestracji: 20.05.08
|
Do tego silnika skala rozpatrywanych przez Ciebie modeli będzie idealna. Mój Moth lata na Saito FA100 i mocy ma dostatek
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4 |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 03.10.2017 07:58
|

Moderator

Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08
|
Ja mam ASP 91 4T W Fly Baby 4.5 kg. 1:4.5, a wcześniej Cesnna Bird Dog - 5kg. 1:5 i w P-11 model z awatara.
Z 6kg Turbulentem sobie już nie poradził.
Także przy budowie pilnuj wagi.
Edytowane przez robloz dnia 03.10.2017 08:01
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
Grifon |
Dodany dnia 03.10.2017 17:00
|

modelarz

Postów: 74
Data rejestracji: 27.09.17
|
Ja jestem na bakier z budowaniem na lekko, poza tym mam taką przypadłość, że uwielbiam latać na granicy przeciągnięcia wiec czasami przydaje się większy silnik aby model wyszarpnąć, oczywiście bez przesady z mocniejszym silnikiem. Student z tego co widze ma niepełne pokrycie skrzydeł co jeszcze bardziej przemawia na jego korzyść. Co do silnika to się jeszcze zobaczy, ale raczej jestem skłonny kupić nowy a nie starego grata wkładać. |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 04.10.2017 08:44
|

Moderator

Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08
|
uwielbiam latać na granicy przeciągnięcia
Tak latać makietą, nad której budową poświęciło się sporo czasu i kasy !!!
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
Grifon |
Dodany dnia 04.10.2017 23:24
|

modelarz

Postów: 74
Data rejestracji: 27.09.17
|
Nie no już bym się jakoś stopował, jakoś tak na marginesie to coraz bardziej podoba mi się student . |
|
|
|
Grifon |
Dodany dnia 13.10.2017 00:51
|

modelarz

Postów: 74
Data rejestracji: 27.09.17
|
Nie mogę spać i tak sobie mysle i myślę, że po moim niebie nie będzie mi jakiś niemiec latał!! |
|
|
|
Grifon |
Dodany dnia 13.10.2017 21:24
|

modelarz

Postów: 74
Data rejestracji: 27.09.17
|
Ratunek przychodzi z Czech a raczej z Czechosłowacji, podczas wspomnianego remontu wpadła mi w łapki zapomniana wycinanka kartonowa z modelika którą trzymałem w ukryciu. Z tego co widziałem to brak jest na rynku rasowych planów tych samolotów i trzeba by samemu narysować 
Avia bh 5 śliczny samolocik, ciekawe malowanie, istniejącą latająca replika, pełno zdjęć.
Minusem jest to że będzie wystawał silnik z kadłuba.
Tak z ciekawości, co na to sędziowie?


Avia bh1 protoplasta wszystkich następnych wersji, latająca replika, możliwość schowania silnika.
Minusem jest to że to latający kredens, ale ma coś w sobie.

Avia bh3 możliwość zabudowania silnika,
Minusy, niedostatki w dokumentacji zdjęciowej.

Co myślicie o tych typach? |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 14.10.2017 09:28
|

Moderator

Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08
|
Ja bym wybrał BH3.
Kwestia tylko dostępnej dokumentacji:
fotografie i opublikowane rzuty.
Plany będą czy rysujesz sam?
Silnik rzeczywiście głowicą do góry a tłumik?
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
Grifon |
Dodany dnia 14.10.2017 09:59
|

modelarz

Postów: 74
Data rejestracji: 27.09.17
|
Plany i rzuty BH 3 są, fotografie na od tak to nie ma, trzeba szukać.
Kwestia tłumika w tym silniku to nie problem, w mojej pracy mi pospawaja.
Tylko że z tych trzech, ten najmniej mi się podoba, ale mogę pujsc na kompromis.
Plany, trzeba brać co jest.

|
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 14.10.2017 11:37
|

Moderator

Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08
|
Kompromis, na pewno. Ja powiem tak, przed budową Zlina wybrałem kilka interesujących mnie modeli, od początku miał być to model nieakrobacyjny, co wiąże się z póżniejszym programem figur oraz ze stałym dwukołowym podwoziem. Potem zacząłem szukać odpowiedniej dokumentacji i zdjęć. Wybór padł na Z-37 Cmelak. I to właśnie kompromis.
Edytowane przez robloz dnia 14.10.2017 14:20
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
Grifon |
Dodany dnia 15.10.2017 18:26
|

modelarz

Postów: 74
Data rejestracji: 27.09.17
|
W sumie dobrze, że nie mam teraz czasu, jestem w rozterce który wybrać a tak to po jakimś czasie to już się zdecyduje.
Najbardziej to podoba mi się ta Avia bh 5, ale ta wystająca głowica wszystko psuje i to jeszcze 4 takt. Ogładałem modele startujące w F4C i widziałem, że w niektórych też wystają
Dzisiaj mam chwile czasu to zobaczę jak bardzo będzie wystawać w BH5.
Z regulaminu F4H-P
,,Co najmniej jedną kolorową fotografię lub reprodukcję fotografii pierwowzoru w całości umożliwiając punktację za kolorystykę i oznakowanie i ocenę tych cech. Maksymalna liczba fotografii wynosi trzy. Fotografie mogą być zastąpione opisem malowania lub oznakowania z ogólnodostępnych publikacji. Brak fotografii lub opisu powoduje ocenę 0 za kolorystykę i oznakowanie''
Odnośnie dokumentacji, to rozumiem że jeśli nie istnieją kolorowe fotografie to mogę przedstawić opis malowania np. z Modelarza w którym są ilustracje jak ten dany samolot miał wyglądać w rzeczywistości? |
|
|
|
robloz |
Dodany dnia 15.10.2017 19:32
|

Moderator

Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08
|
jeśli nie istnieją kolorowe fotografie to mogę przedstawić opis malowania np. z Modelarza w którym są ilustracje jak ten dany samolot miał wyglądać w rzeczywistości?
Dokładnie tak, ale nie tyle ilustracje co opis dokładnego malowania.
Może być czarno-biała ilustracja z zaznaczonymi kolorami + legenda kolorów i oznaczeń.
Co do wystającej głowicy, w moim Fly Baby wystaje 1.5cm i widać ją "jak na dłoni". Myslę, że w półmakietach to nie stanowi dużego problemu, ale w F4H to już może mieć znaczenie. Ale mogę się mylić.
Edytowane przez robloz dnia 15.10.2017 19:41
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak. |
|
|
|
Grifon |
Dodany dnia 17.10.2017 23:00
|

modelarz

Postów: 74
Data rejestracji: 27.09.17
|
Znalazłem kolejnego krecika, Beta Minor BE 50 znowu replika.


 |
|
|