No to po ostatnich lotach dzieciaczkowej cessny poskleja³em to jako¶ w ca³o¶æ gotow± do ponownego rozwalenia. Jednak po bli¿szych oglêdzinach okazuje siê, ¿e silnik z przek³adni± tam zamocowane nie bêd± pracowaæ prawid³owo. Na wiêkszej zêbatce, tej przenosz±cej napêd na ¶mig³o, s± po¶cinane niektóre zêby. Generalnie nadaje siê do wyrzucenia.
Obejrza³em dok³adnie silnik i nie ma na nim ¿adnych danych poza dat± produkcji. Na regulatorze napisane jest "125 stopni Celsjusza (fi 16)" i nic wiêcej.
I teraz pytanie - co z tym fantem zrobiæ. Czy kombinowaæ i szukaæ jakiej¶ nowej zêbatki, czy wymieniæ ca³y silnik (i wtedy pewnie te¿ regulator) na nowe? Je¶li tak to jakie, ¿eby by³o w miarê wytrzyma³e, wspó³pracowa³o z obecnym tam odbiornikiem (co¶ na 35 MHz), i nie rujnowa³o kieszeni? Czy dalej mechanizm taki jak jest (z przek³adni±), czy mo¿e w ogóle bez przek³adni?
A mo¿e jeszcze jakie¶ inne pomys³y? Wszelkich porad chêtnie wys³ucham, szczególnie, ¿e sprawa jest do¶æ pilna
Edytowane przez StaryMikolaja dnia 30.05.2010 20:53
Przemek,
Mam na sk³adzie silnik Permax 400. http://modele.skl...cts_id=336
Powinien poci±gn±æ ten modelik bez przek³adni. Jak nie znasz parametrów regulatora to mo¿na spróbowaæ pod³±czyæ silnik i zobaczyæ jak z jego temperatur±. Silnik ci±gnie ¶mig³o 8x4. Wydaje mi siê, ¿e te¿ takie mieli¶cie, wiêc regulator powinien wytrzymaæ. Na o¶kê silnika da³bym propeler saver. To bêdzie najtaniej. Ka¿dy regulator bêdzie wspó³pracowa³ z odbiornikiem. Jak chcesz trochê zainwestowaæ to wymieñ silnik i regulator na bezszczotkowy, ale to koszt ok. 150,00 z³. My¶lê, ¿e na tym etapie latania Miko³aja nie ma sensu pchaæ siê w tê stronê.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
SlavikS napisa³/a:
Przemek,
Mam na sk³adzie silnik Permax 400. http://modele.skl...cts_id=336
Powinien poci±gn±æ ten modelik bez przek³adni. Jak nie znasz parametrów regulatora to mo¿na spróbowaæ pod³±czyæ silnik i zobaczyæ jak z jego temperatur±. Silnik ci±gnie ¶mig³o 8x4. Wydaje mi siê, ¿e te¿ takie mieli¶cie, wiêc regulator powinien wytrzymaæ.
No jest to jaki¶ pomys³, faktycznie. ¦mig³a mieli¶my 8x4 i 8x6 (konkretnie to 8040, 8043 i 8060 chyba oznaczenie). Poczyta³em w necie o tym silniczku, w jednych miejscach pisz±, ¿e ci±g ma maksymalnie 160g, w innym miejscu facet tego u¿ywa bez przek³adni z modelem o wadze do lotu 550g... nie wiem, nie znam siê, zarobiony jestem
SlavikS napisa³/a:
Na o¶kê silnika da³bym propeler saver. To bêdzie najtaniej. Ka¿dy regulator bêdzie wspó³pracowa³ z odbiornikiem.
No nie wydaje mi siê w³a¶nie, ¿eby w tym akurat modelu by³ jaki¶ super regulator, najmniejsze s± 8A (z tego co widzia³em), a ten silniczek dok³adnie tyle ma poboru pr±du (na podanej przez Ciebie stronie). Powinno dzia³aæ. O ile zakrêci
Nasuwaj± mi siê jednak pytania - czy te obroty tam podane (17,400) to s± maksymalne, sta³e czy na 1 V (chyba nie? )? I jak siê to bêdzie mia³o ewentualnie do latania? No i czy masz w komplecie jeszcze do tego silnika pasuj±cy na jego o¶kê propeller saver? ;-)
SlavikS napisa³/a:
Jak chcesz trochê zainwestowaæ to wymieñ silnik i regulator na bezszczotkowy, ale to koszt ok. 150,00 z³. My¶lê, ¿e na tym etapie latania Miko³aja nie ma sensu pchaæ siê w tê stronê.
Na tym etapie sensu nie ma. Gdy siê nauczy lataæ na tyle, ¿eby jeden model wytrzyma³ powiedzmy 10 lotów, to wtedy tak. Choæ nie powiem... sam sobie mam ochotê co¶ sprawiæ, i siê (przynajmniej spróbowaæ) nauczyæ lataæ Na razie jednak trzeba powalczyæ z tym modelem dzieciêcia, mimo, ¿e ju¿ rozgl±dam siê za kolejnym... ;-)
Reasumuj±c - je¶li uwa¿asz, ¿e to zadzia³a, to pakuj silniczek w komplet z propeller saverem, krzycz ile za to chcesz, a przy okazji mo¿esz podpowiedzieæ, jak to zamocowaæ .. zrobiæ p³ytkê z otworkami, przykrêciæ i gotow± p³ytkê przymocowaæ do "ryjka pekiñczyka", czyli z na sp³aszczonym ju¿ dziobie cessny?
Jesli na silniku czy w instrukcji w parametrach jest napisana warot¶æ z oznaczenie kV to s± to obroty na volt, jesli silnik ma 540kV i zasilasz napiêciem np, 12,4 V to obroty wyliczysz 540kV * 12,4V.
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
2 takie silniki ci±gnê³y Twinstara II (ok 1,5 kg) http://modele.skl...cts_id=105 Nota bene polecam do nauki latania !!!
Wrzucê jutro silniczek i ten saver w kieszeñ to mo¿esz do mnie podej¶æ i odebraæ. My¶lê, ¿e cena 20,00 z³ bêdzie do przyjêcia Silnik jest nowy - nigdy nie u¿ywany.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
private9 dziêki za podpowied¼, tam jednak w opisie podane jest, ¿e silnik ma 17,400 obrotów na minutê ... podejrzewam, ¿e przy tych 6 woltach, wiêc bêdzie mia³ zapewne 2900 na 1 V.
SlavikS
No to biorê, mo¿e bêdê potrafi³ co¶ z tego zmontowaæ ;-)
Skontaktujê siê jutro telefonicznie i podejdê po ten komplecik, daleko chyba nie mam ;-)
StaryMikolaja napisa³/a:
No to po ostatnich lotach dzieciaczkowej cessny poskleja³em to jako¶ w ca³o¶æ gotow± do ponownego rozwalenia. Jednak po bli¿szych oglêdzinach okazuje siê, ¿e silnik z przek³adni± tam zamocowane nie bêd± pracowaæ prawid³owo. Na wiêkszej zêbatce, tej przenosz±cej napêd na ¶mig³o, s± po¶cinane niektóre zêby. Generalnie nadaje siê do wyrzucenia.
Je¶li rozumiem jeste¶ ojcem Miko³aja który ostatnio zapisa³ sie na modelarnie
Pierwsze pytanie co siê sta³o ¿e model siê rozbi³? Przecie¿ w tyg sam oblatywa³em Miko³ajowi model wytrymerowalem mu go i model lata³ sam A Mikolaj ma naprawde juz bardzo du¿e umiejêtno¶ci pilota¿u je¶li chodzi o podstawy
Dla przyk³adu powiem ¿e wyl±dowa³ u nas przy parku na p³ytkach o wymiarach 10metrow na 10metrów za pierwszym razem tylko powiedzia³em ¿eby nie dawa³ wiêcej gazu ni¿ po³owê dr±¿ka gazu bo wtedy jest bardzo nerwowy.
StaryMikolaja napisa³/a:
I teraz pytanie - co z tym fantem zrobiæ. Czy kombinowaæ i szukaæ jakiej¶ nowej zêbatki, czy wymieniæ ca³y silnik (i wtedy pewnie te¿ regulator) na nowe? Je¶li tak to jakie, ¿eby by³o w miarê wytrzyma³e, wspó³pracowa³o z obecnym tam odbiornikiem (co¶ na 35 MHz), i nie rujnowa³o kieszeni? Czy dalej mechanizm taki jak jest (z przek³adni±), czy mo¿e w ogóle bez przek³adni?
A mo¿e jeszcze jakie¶ inne pomys³y? Wszelkich porad chêtnie wys³ucham, szczególnie, ¿e sprawa jest do¶æ pilna
Rozmawia³em ju¿ na ten temat z synem i wiem ze ma sam nadajnik Dx5 którego u¿ywa tylko do symulatora a wiêc wystarczy dokupiæ taki odbiornik http://www.allegr...d_pin.html i to ju¿ bêdzie profesjonalny zestaw na 2.4GHz a wiêc bez zak³óceñ co mo¿e potwierdziæ Pawe³ bo ma identyczny nadajnik
Edytowane przez Grabos dnia 31.05.2010 15:49
Bez ta¶my i tak nie poleci...
Aeronca ju¿ niemal¿e gotowa. W wolnych chwilach zaczynam wiêc, na razie na brudno, my¶leæ o nastêpnym modelu. Podoba mi siê Klemm l25. Chcia³bym, ¿eby mia³ 200, czy ponad 200 cm rozpiêto¶ci. pamiêtam o zaletach spalin dla takiego rozmiaru, które mi przedstawiali¶cie, jednak póki co bêdzie to elektryk. Mo¿e w przysz³o¶ci bêdê mia³ gdzie gara¿owaæ spalinê. Zastanawiam siê nad jego wyposa¿eniem. Nie chcê demona prêdko¶ci, tylko ¿eby by³ spokojny ale i z bezpiecznym zapasem mocy. Bêdê wdziêczny za rady:
Jaki powinienem zastosowaæ silnik, regulator i ¶mig³o?
Jak du¿e serwa i czy mog± byæ wci±¿ zasilane z odbiornika?
Czyta³em ostatnio o Power boxach do zwiêkszenia niezawodno¶ci zasilania i mam mieszane uczucia. Dok³adamy w gruncie kolejny element, który mo¿e ulec uszkodzeniu i dodatkow± masê. Czy nie lepiej daæ zdrowy pakiet i regulator z zapasem pr±du? Czy u¿ywacie Power boxów? Jarek
------------
BIXLER v.3
Power box jest do spaliny ¿eby zapewniæ pewne zasilanie elektroniki. Chodzi o unikniêcie sytuacji ¿e silnik chodzi, a odcina sterowanie. W elektryku tego problemu nie ma - koniec pakietu = koniec napêdu. Silnik jest odciêty, a elektronika zasilana - masz sterowanie. W elektrykach siê tego nie stosuje, chyba, ¿e bêdziesz stosowa³ dwa systemy zasilania - pakiet napêdowy i oddzielnie pakiet do zasilania elektroniki, ale to raczej nie ta skala modelu ¿eby o takich rozwi±zaniach my¶leæ.
Masz model klemma L25 zasilany silnikiem elektrycznym
"Wymagane serwomechanizmy to: standardy ok. 5kg.
Do napêdu wystarczy silnik 12-15cm3 2T lub 4T.
W modelu testowym zainstalowano silnik Hacker 1250W, 5 cel i 70A regulator."
Bardzo fajne parametry - bêdzie spokojnie i wolno lata³.
Serwa jak najbardziej podpiête do odbiornika. Poleca³bym jedynie zainwestowaæ w lepszy ni¿ do ParkFlyerów odbiornik - ja stosuje Orange z dwoma satelitkami.
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
Ooo, sporawy, ale to super. Dziêki, zaraz siê odezwê do cz³owieka.
Co do zasilania, je¶li nie jest konieczne, tzn. je¶li jest bezpieczne, to jestem za jednym zasilaniem ( jak najmniej urz±dzeñ, jak najmniej po³±czeñ). Widzia³em, ¿e w wiêkszych modelach macie wiêksze serwa, a na wysoko¶æ 2 szt. I st±d by³a moja w±tpliwo¶æ, czy to nie za du¿o pr±du dla odbiornika. Ale w gruncie rzeczy nigdy przecie¿ wszystkie serwa nie pracuj± jednocze¶nie.
Jarek
------------
BIXLER v.3
Nie taki sporawy Ten typ ma po prostu spor± rozpiêto¶æ (taki praktycznie motoszybowiec). D³ugo¶æ tylko 1,4m. Gabaryty i waga podobne do mojego Motha, wiêc mo¿esz sobie wyobraziæ jaki to rozmiar.
Przecie¿ to nie odbiornik zasila serwa Plusy i minusy s± w odbiorniku ze sob± po³±czone. Równie dobrze mo¿esz serwa zebraæ na jakiej¶ innej szynie zasilania. Dla takiego modelu ze standardowymi serwami w zupe³no¶ci wystarczy. Jak zaczniesz my¶leæ o gigantach to pogadamy o innych rozwi±zaniach
Edytowane przez SlavikS dnia 30.10.2017 09:42
S³awek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
Aaa, no to mnie uspokoi³e¶ z tym zasilaniem. Na forach ró¿ne cuda ju¿ przeczyta³em na temat zasilania serw. Co do wielko¶ci modelu... dla mnie póki wielki.
Jarek
------------
BIXLER v.3