Zobacz temat
RC Płock :: Modele RC :: Relacje z budowy
 Drukuj temat
URSUS 3XL- moja platforma FPV
atom
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 07.06.2011 18:57
Awatar

modelarz


Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10

Witam Wszystkich serdecznie!

Nie zapomnę czasów kiedy to po raz pierwszy zamontowałem chińską kamerkę na moim WingDragonie i odtworzyłem następnie zapisany film, choć... minęło już prawie dwa lata. Chociaż był on marnej jakości to radość z efektów była ogromnaSmile Pierwszy raz ujrzałem widok na moje podwórko i okolicę z lotu ptaka. Dostrzegłem wtedy nową drogę rozwoju dla swojego hobby. Po dłuższym zastanowieniu zdecydowałem się na budowę porządnej platformy do nagrywania filmów. Po wielu wieczorach przemyśleń i analizach forów internetowych zdecydowałem się na zakup samolotu URSUS XXL zaprojektowanego przez Marka Rokowskiego o docelowej rozpiętości 2,2m. Mnóstwo informacji i linków jest na stronie www.napolskimnieb... W tytule napisałem "3XL" a to dlatego że zwiększyłem rozpiętość do 2,5mSmile Budowę rozpocząłem w połowie października ubiegłego roku. Teraz zaawansowanie jest na poziomie 80%. Choć trwa to leniwie długo to staram się budować samolot najdokładniej jak tylko potrafięSmile

Zatem przedstawiam Wam relację z budowy mojej platformy FPV.

Na początek zdjęcie nie mojego autorstwa przedstawiające zawartość zestawu. Jednym słowem WSZYSTKO co potrzebne jest do budowy płatowca.

img194.imageshack.us/img194/7630/94850519.jpg


Poniższe zdjęcia przedstawiają budowę szkieletu kadłuba

img6.imageshack.us/img6/48/1640x480z.jpg

img268.imageshack.us/img268/8711/2640x480w.jpg

img9.imageshack.us/img9/6391/3640x480co.jpg

img143.imageshack.us/img143/2224/4640x480c.jpg

img687.imageshack.us/img687/6669/5640x480w.jpg


Przyklejanie szkieletu do podstawy i boków kadłuba wyciętych z pianki EPP.

img15.imageshack.us/img15/9813/6640x480kj.jpg

img97.imageshack.us/img97/3287/9640x480b.jpg

img834.imageshack.us/img834/9793/14640x480.jpg

img857.imageshack.us/img857/3658/15640x480p.jpg

img841.imageshack.us/img841/2051/16640x480i.jpg


Zrezygnowałem z kątowych bagnetów z zestawu na rzecz prostych wykonanych z listew sosnowych. Poniżej bagnety w czasie klejenia.

img580.imageshack.us/img580/4796/7640x480s.jpg


Nadszedł czas na skrzynki bagnetowe.

img853.imageshack.us/img853/5092/8640x480.jpg


Klejenie przodu kadłuba.

img713.imageshack.us/img713/6521/13640x480.jpg

img52.imageshack.us/img52/1792/18640x480.jpg


No i czas na centropłat.

img10.imageshack.us/img10/5751/10640x480y.jpg

img708.imageshack.us/img708/1559/11640x480e.jpg

img854.imageshack.us/img854/2433/12640x480.jpg

img815.imageshack.us/img815/5812/17640x480.jpg

img802.imageshack.us/img802/4488/21640x480.jpg


Wstępny szkic pod belki ogonowe.

img829.imageshack.us/img829/6678/22640x480n.jpg

img835.imageshack.us/img835/4247/23640x480.jpg


Poniżej belki z wklejonymi włóknami szklanymi oraz przygotowane przedłużenie skrzydła.

img199.imageshack.us/img199/6726/19640x480.jpg


Przedłużone skrzydło z nie wklejonymi jeszcze skrzynkami.

img41.imageshack.us/img41/3447/20640x480w.jpg


Poniżej centropłat z zamocowanymi belkami, SW i SKx2Smile symetria oczywiście zachowana

img849.imageshack.us/img849/6715/24640x480.jpg


Mocowania serw w trakcie tworzenia

img804.imageshack.us/img804/5933/25640x480x.jpg


Wstępna przymiarka serw

img607.imageshack.us/img607/8643/26640x480.jpg


Przewody serw w trakcie zarabiania wtyków

img204.imageshack.us/img204/613/27640x480.jpg

img62.imageshack.us/img62/2119/29640x480n.jpg


A oto mój patent na zrobienie kanału dla przewodów w centropłacie- prowadnica+gorąca rurka

img38.imageshack.us/img38/1696/32640x480u.jpg

img11.imageshack.us/img11/5305/31640x480h.jpg


No i ciągniemy elektrykęSmile Zainstalowałem więcej przewodów dla oświetleniaSmile

img534.imageshack.us/img534/7291/28640x480w.jpg

img200.imageshack.us/img200/2387/30640x480m.jpg

img215.imageshack.us/img215/8836/33640x480.jpg

img3.imageshack.us/img3/7247/34640x480u.jpg

img42.imageshack.us/img42/6759/35640x480.jpg


Wszystkie kabelki już na swoim miejscuSmile

img31.imageshack.us/img31/4056/37640x480i.jpg


Wnętrze kadłuba

img825.imageshack.us/img825/5264/36640x480.jpg


Jedna z najważniejszych czynności- klejenie centropłata do kadłuba

img705.imageshack.us/img705/7775/38640x480.jpg


Wymyśliłem sobie takie drewniane chassis dla elektroniki- później wszystko będzie wsunięte do kadłuba pod centropłat, w razie czego łatwy demontażSmile

img16.imageshack.us/img16/8444/39640x480.jpg


Przygotowywanie otworów w skrzydle pod mocowania serw

img69.imageshack.us/img69/7516/40640x480.jpg

img204.imageshack.us/img204/2839/41640x480.jpg


Montaż serw

img863.imageshack.us/img863/737/42640x480.jpg


Przygotowane zarobione przedłużacze serw do wklejenia w skrzydła

img101.imageshack.us/img101/4435/43640x480.jpg


Czas na goleń przednią- tu sklejkowa płyta na której będzie osadzona mechanika

img696.imageshack.us/img696/7260/44640x480.jpg


Mocowanie trzpienia goleni wykonałem z tarnamidu- powinno trzymaćWink

img195.imageshack.us/img195/1696/45640x480.jpg


Kółko przednie z resorem

img703.imageshack.us/img703/1412/46640x480h.jpg

img836.imageshack.us/img836/5441/47640x480h.jpg

img802.imageshack.us/img802/9454/48640x480.jpg

img843.imageshack.us/img843/7204/49640x480.jpg


Testowanie goleni za pomocą serwotestera

img6.imageshack.us/img6/8097/50640x480.jpg


Testowanie serw lotek

img88.imageshack.us/img88/4052/52640x480.jpg


Ponieważ konstrukcja kadłub-centropłat-belki wydawała mi się zbyt "wiotka", postanowiłem dorobić zastrzały z listew sosnowych.

img232.imageshack.us/img232/8628/54640x480.jpg


Wstępna przymiarka

img197.imageshack.us/img197/9532/55640x480t.jpg


Był to trafiony pomysł. Zastrzały dobrze usztywniły konstrukcjęSmile


Poniższe zdjęcia przedstawiają mój patent na ukrycie połączeń elektrycznych skrzydeł z kadłubem. Skrzynki zamykane są na małe magnesy neodymowe.

img827.imageshack.us/img827/8618/56640x480.jpg

img198.imageshack.us/img198/3159/57640x480l.jpg

img195.imageshack.us/img195/2238/58640x480.jpg


Popychacze serw w przygotowaniu

img828.imageshack.us/img828/4893/59640x480.jpg


Testy lotek.

img851.imageshack.us/img851/8154/60640x480.jpg


Przygotowanie tyłu kadłuba pod mocowanie silnika- uwaga drastyczneWink

img219.imageshack.us/img219/5315/61640x480.jpg

img96.imageshack.us/img96/6128/62640x480h.jpg

img26.imageshack.us/img26/8202/63640x480.jpg


Wręga silnika ma wymiary 7x8 cm. Konieczne było wykonanie kieszeni w spodniej części kadłuba.

img843.imageshack.us/img843/2024/64640x480.jpg


Wręga przed wklejeniem...

img89.imageshack.us/img89/4354/65640x480z.jpg


...i w trakcie klejenia. Użyłem sporej ilości żywicy, a dzięki wspomnianej wyżej kieszeni wręga silnika bardzo mocno trzyma się resztySmile

img692.imageshack.us/img692/4691/66640x480.jpg


Magnesy neodymowe łączące skrzydła z kadłubem jeszcze przed klejeniem.

img857.imageshack.us/img857/958/67640x480.jpg


Sklejkowa płyta podwozia w przygotowaniu

img51.imageshack.us/img51/7845/68640x480.jpg


Plastikowe mocowania rury podwozia

img9.imageshack.us/img9/9144/69640x480f.jpg


Aluminiowa rura podwozia z zamontowanymi kołami

img861.imageshack.us/img861/9299/71640x480.jpg


I podwozie skompletowaneSmile

img233.imageshack.us/img233/1659/70640x480.jpg


Ehhhh no i w końcu relacja doścignęła stan faktyczny samolotu. Zdjęcia będą teraz przesyłane na bieżąco w miarę postępówSmile

Ponieważ sprawa gwarancji zasilania dla odbiornika oraz serw jest sprawą kluczową, samolot będzie posiadał układ power managera. Ponieważ fabryczne urządzenia są dosyć drogie, jako doświadczony elektronik postanowiłem zaprojektować i wykonać bardzo prosty układ managera, który przejmuje prąd zasilający dla serw odciążając tym samym linie odbiornika oraz zawiera dwa moduły BEC. W stanie normalnej pracy układy te pracują razem, w razie awarii któregokolwiek akumulatora (główny lub rezerwowy) bądź jednego z układów BEC zasilanie jest nadal zapewnione.
Poniżej zdjęcia. Zastosowałem płytkę uniwersalnąSmile

img40.imageshack.us/img40/5592/72640x480.jpg

img37.imageshack.us/img37/7104/73640x480.jpg

img225.imageshack.us/img225/5466/74640x480.jpg


Power manager w trakcie testów

img263.imageshack.us/img263/5631/75640x480.jpg


Przymiarka do opisanego wcześniej drewnianego chassis

img842.imageshack.us/img842/600/76640x480.jpg


A tu po zamontowaniu dwóch BEC-ów

img17.imageshack.us/img17/9348/77640x480.jpg


Umieszczenie na próbę w kadłubie, wszystko graSmile

img823.imageshack.us/img823/3189/78640x480.jpg


Regler w trakcie przedłużania przewodów zasilających

img215.imageshack.us/img215/7347/79640x480.jpg


Jak się okazało, 12" śmigło Master AirScrew wymagało wyważenia

img52.imageshack.us/img52/5231/80640x480.jpg


Poniżej kolejne chassis tym razem dla regulatora

img20.imageshack.us/img20/6245/81640x480.jpg


Po przyklejeniu na węglowe kołki za pomocą CA do kadłuba

img24.imageshack.us/img24/1012/82640x480.jpg


Oraz z zamontowanym regulatorem. Całość na rzep plus opaski nylonowe. W przyszłości całość będzie przykryta plastikowym cylindrem tworzącym tunel- przepływające powietrze będzie chłodzić regulator.

img39.imageshack.us/img39/1015/83640x480.jpg

img90.imageshack.us/img90/2046/84640x480.jpg


Lutowanie złączy wysokoprądowych do regulatora i akumulatora- coś za czym nie przepadam, dla mojej transformatorówki lutowanie takich objętości miedzi to prawdziwe wyzwanieWink

img830.imageshack.us/img830/679/85640x480.jpg

img23.imageshack.us/img23/5062/86640x480.jpg


No i znowuż plątanina kabliSmile

img832.imageshack.us/img832/5923/87640x480.jpg


Czas zabrać się za pokrywę odbiornika. Wykonana została z listew balsowych i forniru. Zamykana na małe magnesiki neodymowe.

img10.imageshack.us/img10/6556/88640x480.jpg

img825.imageshack.us/img825/8113/89640x480.jpg

img163.imageshack.us/img163/6964/90640x480.jpg

img189.imageshack.us/img189/38/91640x480.jpg


Kabinka została wykonana z epp- odpowiednio wycięte elementy były zawarte w zestawie.

img535.imageshack.us/img535/2333/92640x480.jpg

img607.imageshack.us/img607/9037/93640x480.jpg

img12.imageshack.us/img12/8892/94640x480.jpg

img204.imageshack.us/img204/3313/95640x480.jpg


Kabinkę pomalowałem na czarno. A cały samolocik prezentuje się tak:

img231.imageshack.us/img231/2826/96640x480.jpg

img28.imageshack.us/img28/4541/97640x480.jpg

img39.imageshack.us/img39/769/98640x480.jpg

img715.imageshack.us/img715/6862/99640x480.jpg

img64.imageshack.us/img64/7461/100640x480.jpg

img837.imageshack.us/img837/5915/101640x480.jpg


Do wykonania pozostała jeszcze osłona regulatora i malowanieSmile


A poniżej filmik z testu naziemnego.

http://www.youtub...kCLABZBW5U

YouTube Video



To na razie tyleSmile

Dobranoc
Edytowane przez stawoj dnia 11.07.2011 22:11
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver
 
atom
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 11.07.2011 22:06
Awatar

modelarz


Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10

Proszę komentowaćWink
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver
 
Andy
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 11.07.2011 23:51
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

Nooooo, przyznam, że wyszedł Tobie bardzo fajny model. Tym bardziej, że jest to "kawałek modelu". Ciekawa konstrukcja i ciekawe zastosowane przez Ciebie rozwiązania. No i to co również istotne - gratulacje za precyzję wykonania.
Trzymam kciuki za test powietrzny.
Edytowane przez Andy dnia 11.07.2011 23:52
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
 
stawoj
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 12.07.2011 00:02
modelarz


Postów: 1362
Data rejestracji: 18.05.08

Jak wyszedł wagowo ?
 
atom
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 12.07.2011 08:31
Awatar

modelarz


Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10

Witam,

Waga gotowego do lotu ale bez wyposażenia FPV to dokładnie 2,430kg. Powierzchnia rzutu prostopadłego to około 76dm2, co daje obciążenie 32g/dm2. Powinno być dobrzeSmile
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver
 
robloz
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 12.07.2011 08:44
Awatar

Moderator


Postów: 2411
Data rejestracji: 19.05.08

Fajna relacja. Mam tylko propozycję, abyś zamontował amortyzator na popychaczu przedniego podwozia lub serwo z metalowymi trybami. Przy tej wadze to możesz często wymieniać zębatki w serwie.
Edytowane przez robloz dnia 12.07.2011 08:45
Makiety -PT 19
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
Piotr K
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 12.07.2011 08:47
Awatar

modelarz


Postów: 320
Data rejestracji: 23.10.10

Fantastyczna relacja z budowy i model robi wrażenie.Mistrzostwo Świata!!!
Piotr Kubiak
 
atom
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 12.07.2011 09:28
Awatar

modelarz


Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10

robloz napisał/a:
Fajna relacja. Mam tylko propozycję, abyś zamontował amortyzator na popychaczu przedniego podwozia lub serwo z metalowymi trybami. Przy tej wadze to możesz często wymieniać zębatki w serwie.


Serwo na goleni przedniej posiada metalowe tryby, jest to TP MG90. Dodatkowo na stalowym popychaczu wykonałem kompensację, sprawdziłem działanie- amortyzuje dobrzeSmile
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver
 
SlavikS
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 12.07.2011 10:08
Awatar

Administrator


Postów: 2252
Data rejestracji: 20.05.08

Fachowa robota i świetna relacja z budowy - gratulacje !!!!
Nie wiem czy dobrze zrobiłeś rezygnując ze wzniosu płata. Jako platforma do FPV byłaby stabilniejsza - takie mam wrażenie. Zobaczysz po oblocie. W razie czego to chyba raczej niewielka przeróbka.
Ciekaw jestem malowania.
Sławek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
atom
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 12.07.2011 15:55
Awatar

modelarz


Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10

SlavikS napisał/a:
Nie wiem czy dobrze zrobiłeś rezygnując ze wzniosu płata. Jako platforma do FPV byłaby stabilniejsza - takie mam wrażenie. Zobaczysz po oblocie.


Wiesz długo się zastanawiałem czy zostawić wznios czy nie. Nie zabrzmi to technicznie ale bez wzniosu po prostu bardziej mi się podoba. Myślę że podczas lotu skrzydła delikatnie wygięte w łuk będą minimalnie stabilizowały lot. No ale właśnie pierwszy oblot będzie decydujący. Dziś jest ładna pogoda tylko delikatnie wieje więc może spróbuję. SC jest ok 7cm od natarcia czyli ok 29% długości cięciwy, czy to jest wystarczające to się okaże. Jeśli chodzi o malowanie to od spodu dla lepszej widoczności będzie szachownica- częściowo już jest namalowana. Czarno pomalowany nos przypomina prom kosmicznySmile Co do kadłuba i skrzydeł w górnej części to jeszcze nie wiem, ale musi to być wyraźny kolor. No i chciałbym umieścić jakieś fajne napisySmile

Pozdrawiam!
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver
 
Andy
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 23.12.2011 18:33
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

Noooo, "Panie Atom" - minęło pół roku (no niemalże), a gdzie jakiś dokument z oblotu?
A konkurencja nie śpi:

YouTube Video


YouTube Video


Produkcja sklepu "Na Polskim Niebie" Marka Rokowskiego http://www.pfmrc....hp?t=29480

W sumie to chyba dobre rozwiązanie dla Bieniasa - Smile

Nie wiem dlaczego. ale coś mnie wzięło na rozglądanie się za jakimś EPA. Wink
Edytowane przez Andy dnia 23.12.2011 18:42
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
 
atom
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 29.12.2011 18:18
Awatar

modelarz


Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10

Tak tak Andy, minęło już sporo czasu a nic nie pisałem co dalej z moim Ursusem.... Otóż pośpiech sprawił że zamiast startować z ziemi to spróbowałem z ręki. Drążek gazu na 2/3 i do przodu. Jednak prędkość z jaką rzuciłem samolot okazała się za niskaFrown. W konsekwencji model uderzył w ziemię lewym skrzydłem i złamał się bagnet. Ponieważ został on wklejony w skrzynkę skrzydła, niemożliwe było wyjęcie z niej pozostałej części bagnetu. Planuję w wolnej chwili zakupić odpowiednie części u Marka R. Na razie jednak nie mam na to czasuSad Gdybym pomyślał wcześniej to nie wklejałbym tego bagnetu, mógłbym go wtedy bez problemu wymienić na nowy, a tak to muszę odbudować skrzydło. Dobrze że kadłub nie ma śladów uszkodzeń.

Pozdrawiam
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver
 
atom
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 29.12.2011 18:19
Awatar

modelarz


Postów: 50
Data rejestracji: 26.04.10

...a Ursusa zastępuje mi obecnie platforma EPP FPVSmile

O! taka właśnie http://www.hobbyk...duct=14465
pozdrawiam
Edytowane przez atom dnia 29.12.2011 18:25
Aparatury: Spektrum Dx5e 2.4GHz, E-Sky ET4 2.4GHz, Copterx CX-CT6A 2.4GHz, Turnigy 9X V2 + FrSky
Modele: WD Sportster (tuning), Lama V4, Big Lama, TT Mini Titan E325, EPP FPV, Ursus, YAK 54 1.7m, DHC-2 Beaver
 
Andy
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 29.12.2011 20:13
Awatar

modelarz


Postów: 1539
Data rejestracji: 07.12.08

Jednak prędkość z jaką rzuciłem samolot okazała się za niska

- no to pech straszny. Ja gaz ustawiłbym na 100% - dopiero do przodu i w górę - w sumie tak robiłem ze swoją Cessną.
No nic, czekamy na naprawę i ponowne ulotnienie.


Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gifrcradom.pl/admin/foto/corsair4.gif
_____________________
DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz

- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ciągłej budowie SZD 39 Cobra 17
 
Bienias
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 30.12.2011 15:28
Awatar

modelarz


Postów: 369
Data rejestracji: 07.07.10

Andy Epp ma niestety wagę dużą. Wziąłem model ze skrzydłami z EPO i plastikowym kadłubem (części dużo lżejsze) a i tak ciężko wyszło, model jest cegłowaty i szybowanie jest, ale zawsze w kierunku ziemiiSmile Nie lata sie nim jak Easy Gliderem. A co do produkcji "Na polskim niebie" to z ogromną przyjemnością zaopiekowałbym się skrzydłem, które nazywa się chyba VEGA. Poczyałem o nim i pooglądałem jak ludzie nim latają i jeśli coś stanie się z moim FPV Raptorem to Vega zagości w mojej modelarskiej piwnicy.
Edytowane przez Bienias dnia 30.12.2011 15:29
Bienias fan RC i 3D.

www.fpvplock.tk -moj blog
 
www.fpvplock.tk
Przeskocz do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Moja mała modelarnia Inne 5 30.10.2017 18:12
Moja 1 P-40 Modele ESA, budowa i naprawa modeli 23 28.04.2017 23:12
Moja ESA ewolucja Modele ESA, budowa i naprawa modeli 3 11.03.2013 11:37
moja pierwsza platforma Modele FPV 12 26.04.2012 12:57
Platforma FPV Relacje z budowy 12 16.03.2012 13:37
statystyka statystyka