Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 go嗆(ci)
 Drukuj temat
Mikromodelik Mitsubishi A6M ZERO
xjm
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 18.03.2019 17:37
modelarz


Post闚: 114
Data rejestracji: 10.01.16

Kolejny zbudowany przeze mnie zdalnie sterowany mikromodelik wzorowany na japo雟kim my郵iwcu z II wojny 鈍iatowej Mitsubishi A6M ZERO.
Rozpi皻o嗆 skrzyde - 41 cm. Konstrukcja 瞠berkowa. Materia - balsa. Pokrycie - kad逝b: fornir balsowy 1mm / skrzyd豉: 0,6 mm. Pokrycie zewn皻rzne - folia Oracover.
Aparatura zdalnego sterowania - 6 kana堯w. Mikroodbiornik 2,4GHz (1,2g). 3 serwa 1,7g.


images91.fotosik.pl/144/3eb92d036c8aaa62med.jpg
ZMONTOWANE ELEMENTY

images89.fotosik.pl/144/0b2415a5b33e0822med.jpg
PO POKRYCIU BALS

images92.fotosik.pl/144/534beb1f9c99f54dmed.jpg
SERWO LOTEK

images91.fotosik.pl/144/9bf09e9131e52471med.jpg
KOMPLETNY LECZ JESZCZE BEZ OZNACZE
Edytowane przez xjm dnia 18.03.2019 17:52
 
SlavikS
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 18.03.2019 21:08
Awatar

Administrator


Post闚: 1921
Data rejestracji: 20.05.08

Rewelacja OK
Gdzie Ty tym latasz?
S豉wek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
xjm
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 19.03.2019 00:41
modelarz


Post闚: 114
Data rejestracji: 10.01.16

Dzi瘯i SlavikS Smile
To 鈍ie篡nka jeszcze nie latana. Dorobi oznakowanie i... poczekam na 豉dn pogod
 
SlavikS
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 19.03.2019 07:13
Awatar

Administrator


Post闚: 1921
Data rejestracji: 20.05.08

No, to si doczyta貫m, ale robi貫 te w tamtym roku takiego mikruska st康 moje pytanie. Chyba, ze tamten te jeszcze nie lata Smile
S豉wek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
xjm
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 19.03.2019 12:22
modelarz


Post闚: 114
Data rejestracji: 10.01.16

Dobrze pami皻asz Wink To by T34 Mentor (fotka obu)

images91.fotosik.pl/145/1ee899a051e7f00fmed.jpg

Budowa a latanie to oddzielne (dla mnie) rozdzia造 Frown
 
xjm
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 20.03.2019 23:58
modelarz


Post闚: 114
Data rejestracji: 10.01.16

Kilka k馧ek wyci皻ych z folii Oracover... japo雟ka biedronka Wink
images92.fotosik.pl/146/7308ae566339f43bmed.jpg
 
robloz
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 21.03.2019 08:30
Awatar

Moderator


Post闚: 1914
Data rejestracji: 19.05.08

Super. Ciekawe jak (je瞠li poleci Wink ) b璠zie lata.
Jaka ko鎍owa waga?
Robert

Taranis-2.4Ghz
combat- Me 110 . P 40. "zero"
Makiety -Fly Baby.
Budowa- Zlin Z 37 Cmelak.
 
xjm
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 21.03.2019 13:50
modelarz


Post闚: 114
Data rejestracji: 10.01.16

Chcia貫m uzyska jak najni窺z wag, lecz nie do ko鎍a si to uda這...
Sam model z pe軟ym wyposa瞠niem i akumulatorkiem zawa篡 80g, lecz konieczne by這 jego dowa瞠nie (bardzo kr鏒ki dzi鏏 Frown) mas a 27g!
Tak wi璚 ci篹ar "gotowego do lotu" wynosi 107g.co ?

Do obliczenia 鈔odka ci篹ko軼i u篡貫m programiku, jak ni瞠j.
images90.fotosik.pl/145/6617c170dc8a1be7med.jpg
Edytowane przez xjm dnia 21.03.2019 23:50
 
xjm
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 10.04.2019 13:42
modelarz


Post闚: 114
Data rejestracji: 10.01.16

Pierwsze 郵iwki - robaczywki...
Korzystaj帷 z chwili czasu wieczorem zabra貫m modelik, by sprawdzi, czy b璠zie chcia oderwa si od ziemi. Na pocz徠ek tylko tyle, zreszt by這 ju ciemno...
Owszem, oci篹ale, lecz wykaza ch耩 wzlotu, ale bardzo 軼i庵a這 go na lewe skrzyd這.
B璠 musia skr璚i o silnika w prawo (wyk這n). Czy tak?

Nurtuje mnie te spora masa modeliku ze wzgl璠u na konieczno嗆 zamontowania znacznej masy wywa瘸j帷ej w komorze silniczka.
Jedyn metod na zmniejszenie masy modelu jest zrobienie d逝窺zego dziobu, by mo積a by這 zmniejszy ci篹arek wywa瘸j帷y. Ucierpi na tym jednak "realizm sylwetki"...
Co o tym s康zicie?
 
AQUARIUS
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 10.04.2019 14:00
Awatar

modelarz


Post闚: 1468
Data rejestracji: 07.10.08

Akumulatora i reszty bebech闚 do przodu nie da rady przesun望? Akumulator to nawet gdzie w owiewce pod silnikiem bym da.
"Gdybym mia wybra, wola豚ym ptaki ni samoloty "
C. Lindberg
 
xjm
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 10.04.2019 19:44
modelarz


Post闚: 114
Data rejestracji: 10.01.16

Akumulatorek wa篡 niewiele - 6,8g i jego 列 jest mniej wi璚ej 2 cm przed 列 modelu. Mo積a go nieco przesun望 do przodu, ale to niewiele zmieni (musia貫m do這篡 a 23g o這wiu i to przy samym pocz徠ku os這ny silnika od strony 鄉ig豉).
Akumulatorek w ca這軼i nie zmie軼i si w dotychczasowej os這nie silnika (pomi璠zy kad逝bem i os這n silnika jest przegroda).
Odbiornik wa篡 1,2g wi璚 jego ci篹ar nie ma tu znaczenia. 3 serwa po 1,7g - wi璚 te nie ma z czego...
Dlatego m.in. rozwa瘸m znacz帷e wyd逝瞠nie os這ny silnika (dziobu samolotu).

A co do przechy逝 modelu na lew stron to czy Wy, do鈍iadczeni lotnicy, uwa瘸cie, 瞠 zrobienie wyk這nu poprawi sytuacj?
Samolocik ma ma陰 rozpi皻o嗆 skrzyde, co dodatkowo czyni go bardziej podatnym na reakcj od obrot闚 鄉ig豉.
Jaki k徠 wyk這nu by軼ie w tym przypadku proponowali?
Edytowane przez xjm dnia 10.04.2019 19:49
 
SlavikS
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 11.04.2019 10:23
Awatar

Administrator


Post闚: 1921
Data rejestracji: 20.05.08

Wg mnie skr璚anie silnika w prawo niewiele na przechy na skrzyd這 pomo瞠. Sprawd wywa瞠nie w osi skrzyde - mo瞠 lewe skrzyd這 jest ci篹sze. Ostatecznie skompensuj wychyleniami lotek. Mo瞠 te pom鏂 鄉ig這 o mniejszej 鈔ednicy.

Co do wywa瞠nia to m鎩 Spitfire "fabryczny" na wywa瞠nie ma patent w postaci bardzo ci篹kiego ko逍aka 鄉ig豉. Mo瞠 spr鏏uj w tym kierunku - zr鏏 ci篹ki makietowy ko逍ak. Waga maksymalnie z przodu powinna wyj嗆 sporo mniejsza od 27g.
Edytowane przez SlavikS dnia 11.04.2019 10:24
S豉wek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
xjm
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 11.04.2019 14:51
modelarz


Post闚: 114
Data rejestracji: 10.01.16

Naczyta貫m si na r騜nych forach, 瞠 w豉郾ie po to robi si wyk這n w kierunku obrot闚 鄉ig豉, by zmniejszy/zminimalizowa skr璚anie w osi wzd逝積ej przeciwne do obrot闚 silnika. Modelarze opisywali r闚nie swoje do鈍iadczenia przy r騜nych k徠ach wyk這nu.
Bo 瞠 skr璚anie z tego powodu wyst瘼uje to jest oczywiste.
Przy swobodnym zawieszeniu samolociku za k馧ko ogonowe ca造 kr璚i si jak b彗 przeciwnie do kierunku obrot闚 silnika. To sprawa ma貫j wielko軼i skrzyde i bezw豉dno軼i.
Pewnie lotkami da這by si w locie nad tym jako zapanowa, lecz r闚nowaga by豉by niestabilna, zale積a od obrot闚 silnika czy pr璠ko軼i modelu. Wola豚ym w miar stabilny uk豉d.

Skrzyd豉 wa篡貫m przed ich scaleniem i mia造 jednakow wag. Ca造 model w osi te jest wywa穎ny. Skrzyd豉 maj r闚nie wznios, co powinno stabilizowa o wzd逝積 w locie.

Co do ko逍aka to w oryginale go nie by這 i sam go dorobi貫m w豉郾ie z zamiarem, by robi te jako balast. Przy tak ma造ch silniczkach (o鄂a 1mm) i du篡ch masach pojawia si problem wywa瘸nia przy obrotach kilkana軼ie i wi璚ej tys.obr./min.
 
xjm
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 14.04.2019 14:21
modelarz


Post闚: 114
Data rejestracji: 10.01.16

By da Zer闚ce szanse wzlotu zrobi貫m now os這n silnika i zmieni貫m konstrukcj dziobu samolotu.

1. Nowa os這na jest o 19mm d逝窺za od dotychczasowej, co pozwoli這 zmniejszy ci篹arek wywa瘸j帷y do ok. 6g dla 列 w 1/3 ci璚iwy. Wprawdzie jest ona ci篹sza od poprzedniej ale i tak da這 to zmniejszenie ca趾owitej masy modelu.

images89.fotosik.pl/161/65ef2fbe75bf64ccmed.jpg
Ci篹arek wywa瘸j帷y zosta dodatkowo mocowany ta鄉, kt鏎ej nie ma na zdj璚iu.

2. Nowa os這na jest demontowalna i daje 豉twy dost瘼 do silniczka oraz ci篹arka wywa瘸j帷ego, co umo磧iwia ewentualne dalsze przer鏏ki. Nie jest na sztywno przytwierdzona do kad逝ba, gdy ma robi jako "strefa zgniotu" przy ewentualnych upadkach.

3. Doda貫m wyk這n silnika ok. 1,5 stopnia, kt鏎y mo瞠 by regulowany.

images90.fotosik.pl/161/a9075685b6527d3dmed.jpg
Aktualny wygl康

===============
Czas na pr鏏 nieba...
Edytowane przez xjm dnia 14.04.2019 14:56
 
SlavikS
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 15.04.2019 07:14
Awatar

Administrator


Post闚: 1921
Data rejestracji: 20.05.08

Nic na wygl康zie nie straci OK
S豉wek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
xjm
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 15.04.2019 16:05
modelarz


Post闚: 114
Data rejestracji: 10.01.16

Dzi瘯i SlavikS. Ten Japo鎍zyk ma w oryginale do嗆 osobliwe proporcje: kr鏒ki nos, nieproporcjonalnie du篡 statecznik poziomy mocno przesuni皻y do przodu...
Zestaw nie by wyposa穎ny w rysunki monta穎we - musia貫m skanowa z p造tki balsowe, robi z nich rysunki element闚, zaprojektowa kad逝b, skrzyd豉, stateczniki itp, by mie szablony do monta簑...
Ani s這wa o zalecanym dla modelu 鈔odku ci篹ko軼i...
Dlatego nie polecam.

images89.fotosik.pl/162/294190a849c14d56med.jpg
Kad逝b z rozmieszczeniem serw i popychaczy, by otwory na nie zrobi w odpowiednim miejscu kad逝ba.

images90.fotosik.pl/162/fdfc5e5b891d6870med.jpg
Rysunek uk豉du wyd逝穎nej os這ny silnika
 
SlavikS
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 15.04.2019 21:07
Awatar

Administrator


Post闚: 1921
Data rejestracji: 20.05.08

Dobra in篡nierska robota OK
S豉wek
------------------------
DX6i - 2.4GHz
EXTRA 330S, Moth Minor 1:8, P-51D (Micro), Moth Minor 1:5, Klemm KL-35D
Combat ESA: MIG-3, KI-61, Fokker DVII, Ki-94, P-51
Na warsztacie: Moth Minor 1:4
 
Przeskocz do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Mikromodelik RC - CESSNA L-19 Dog Bird Nasze lataj帷e modele RC 6 23.07.2019 11:25
statystyka