Paczuszka przysz³a z zestawem naprawczym. Oto efekt mojego d³ubania.
To teraz czekam na bezwietrzn± pogodê i w górê. A serwa i regiel musz± poczekaæ na nastêpn± edycjê. Na razie i tak bêdê lata³ krótkimi skokami, wiêc regiel siê a¿ tak nie zgrzeje.
Turnigy 9X v2 2.4 Ghz
delta, troll 3D, Trenerek, HK 450
F-22, F3A Ikarus - w budowie
_______________________________
Pozdrawiam, Mateusz
Bardzi ³adnie siê prezentuje kabi, fajnie to wygl±da. Daj znaæ kiedy bêdziesz ulatnia³ to wpadnê obadaæ.
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
To jeszcze takie ma³e pytanko. Jakim najwiêkszym pr±dem mo¿na bezpiecznie ³adowaæ aku 2200 3s accucelem? Bo 0,1a to siê ³aduje strasznie d³ugo
Edytowane przez Mateuszm dnia 07.10.2010 08:27
Turnigy 9X v2 2.4 Ghz
delta, troll 3D, Trenerek, HK 450
F-22, F3A Ikarus - w budowie
_______________________________
Pozdrawiam, Mateusz
ogolnie polecam zerknac na nalepke na baterii, ew. specyfikacje w sklepie - np. HK - i bedzie wszystko jasne
niektore maja i po 10C charge, co by dawalo w teorii max. 40A nawet do ladowania
oczywiscie przyjelo sie, ze bezpieczne jest ladowanie 1C (czyli ilosc mah baterii /1000 i masz prad w A do ladowania)
ale oczywiscie im mniej tym lepiej dla zywotnosci baterii, ale i dluzej, w kazdym razie wiedza co do max. baterii tez sie czasem przydaje
Pozdrawiam
Artur
DX6i - 2,4GHz # AR6200/AR6100e/Orange
Acro: Extra300 (OSMAX-91FX), Leo F3A (OsMax-120AX), Shogo EPP
ESA: MIG-3, FW190A, Su26 EPP vel Combat
A tak prezentuje siê w naturalnym o¶wietlenie (poprzednie by³y przy jarzeniówkach i lampie b³yskowej).
Po g³êbszych przemy¶leniach uzna³em ¿e podwozie treningowe jest niezbêdne. Ma kto¶ mo¿e na sprzeda¿ swoje stare lub 2 prêty wêglowe grubo¶æ my¶lê, ¿e ze 2mm a d³ugo¶æ minimum metr.
I ile maksymalnie mogê polataæ na tym pakiecie?
Edytowane przez Mateuszm dnia 08.10.2010 21:43
Turnigy 9X v2 2.4 Ghz
delta, troll 3D, Trenerek, HK 450
F-22, F3A Ikarus - w budowie
_______________________________
Pozdrawiam, Mateusz
to przewidujê ok. 9 minut spokojnego latania - tak, aby nie "zgrzaæ pakietu". Musisz pamiêtaæ, ¿e aby pakiet by³ d³ugo sprawny nale¿y przestrzegaæ zasady, ¿e napiêcie na cele nie powinno spadaæ (w czasie lotu) do 3,65 V (ja z regu³y hasam do 3,65 - 3,70 - a "mówi mi o tym" zamontowany LipoGuard). S± tacy co mówi±, ¿e mo¿na nawet do 3,4, ale to nie przy tych pakietach.
S± oczywi¶cie równie¿ i heli piloci, którzy osi±gaj± znacznie lepsze rezultaty czasowe:
Czas lotu (tzn. wy³±cznie zawis) na pakiecie Fullymax Extreme 2200 40C ok. 12 minut
- ale jak widzisz to te¿ nie na takich pakietach.
Odno¶nie podwozia treningowego: http://www.sklep....mm-pelikan
Ja w³a¶nie z takim zaczyna³em -
Edytowane przez Andy dnia 09.10.2010 10:06
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
Jako ¿e na podwozie ze sklepu trochê bym poczeka³, to postanowi³em samemu zrobiæ. Wysz³o nawet taniej. Drut wzi±³em z 2 wieszaków z pralni, 5 opasek zaciskowych, 4 pi³eczki pingpongowe, trochê hotglue, i trochê gumki. O to co wysz³o:
Turnigy 9X v2 2.4 Ghz
delta, troll 3D, Trenerek, HK 450
F-22, F3A Ikarus - w budowie
_______________________________
Pozdrawiam, Mateusz
Wg. mnie jest troche za wysokie- na takim podwoziu nie bedzie stabilnie , przechylisz i sie oprze na ³opacie, ja bym opusci³ helika nizej YouTube Video
Edytowane przez seiken dnia 09.10.2010 17:17
- te¿ tak uwa¿am. Dopuszczalny jest delikatny k±t na podparciach takiego podwozia, ale naprawdê niewielki. W tym podwoziu co ja proponowa³em i sam uczy³em siê lataæ, uchwyt sam profiluje w³a¶ciwy k±t w granicach 5-8 stopni.
No có¿, ale jak dwa dni robi± ró¿nicê - to Twój wybór. Czasami warto poczekaæ, bo koszty mog± byæ znacznie wiêksze .
Edytowane przez Andy dnia 09.10.2010 18:10
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
Masz racje. Nie jest stabilnie bo siê ju¿ o tym przekona³em. Chcia³em poskakaæ jak ¿abka i po pierwszym skoku przy l±dowaniu rozbuja³ siê na wszystkie strony, a zêbatki do silnika nie przykrêci³em na klej i siê odkrêci³a. My¶lê ¿e od tych drgañ od podwozia. YouTube Video
Edytowane przez Mateuszm dnia 09.10.2010 18:28
Turnigy 9X v2 2.4 Ghz
delta, troll 3D, Trenerek, HK 450
F-22, F3A Ikarus - w budowie
_______________________________
Pozdrawiam, Mateusz
Ja jestem na etapie budowy podwozia treningowego , prety 8mm maja po 110cm ,
zwyk³e z w³ókna szklanego zostana przeciete na po³owê i zamontowane w tym krzy¿aku co widaæ
co do pi³ek zostana zamontowane i zablokowane po onu stronach za pomoca gumowych simeringów
wszystko bêdzie b.szybkie i ³atwe w montazu i demontazu
Drut wzi±³em z 2 wieszaków z pralni, 5 opasek zaciskowych, 4 pi³eczki pingpongowe, trochê hotglue, i trochê gumki.
Chopie, nawet nie próbuj bo zniszczysz model. dwa prêty na krzy¿ zamocowane do podwozia na opaski i na koñcach pi³eczki pingpongowe. Model ma staæ na w³asnym podwoziu a nie wisieæ w powietrzu. Dobrze radzê.
Edytowane przez Andy dnia 09.10.2010 20:36
My heli blog: http://rcheliplock.blogspot.com//
Model ma staæ na w³asnym podwoziu a nie wisieæ w powietrzu.
I s³usznie Areczek powiedzia³ - a delikatny k±t 5-8 stopni na prêtach wêglowych ma za zadanie lekk± ewentualn± amortyzacjê przy twardszych l±dowaniach podczas nauki.
Model nie taki, ale tak ma to wygl±daæ:
Oj, widzê heli pilot "w gor±cej wodzie k±pany" -
Edytowane przez Andy dnia 09.10.2010 20:45
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
Mam taki problem z helikiem po wymianie g³owicy, ¿e dostaje strasznych wibracji. £opaty s± wytorowane. Przy minimalnych obrotach nic siê nie dzieje, wiêc mog³em wytorowaæ ³opaty. Poni¿ej zamieszczam filmik bez i z za³o¿onymi ³opatami. Jakby kto¶ mia³ jaki¶ pomys³ co mo¿na z tym zrobiæ to z chêci± wys³ucham. YouTube Video
YouTube Video
Edytowane przez stawoj dnia 23.01.2012 09:08
Turnigy 9X v2 2.4 Ghz
delta, troll 3D, Trenerek, HK 450
F-22, F3A Ikarus - w budowie
_______________________________
Pozdrawiam, Mateusz
Mateusz,
piszesz ¿e wymienia³e¶ g³owicê.
Pytanie nr 1 brzmi - jaki by³ powód tej wymiany - czy tylko jej zu¿ycie, czy konieczno¶æ po jakim przykrym do¶wiadczeniu?
Pytanie nr 2 brzmi - czy nowa g³owica jest nowa sklepowa, czy kupiona jako nowa od kogo¶?
Poza tym zwróæ uwagê na filmiku górnym nawet przy niewielkich obrotach ju¿ widaæ "bicie" wa³u g³ównego. Zobacz jak pionowo przemieszcza siê prêt flybara przy rozkrêceniu wirnika - szczególnie z lewej strony.
Je¿eli g³owica jest nowa sklepowa i nie by³o "przykrych do¶wiadczeñ", to proponowa³by sprawdziæ wa³ g³ówny i prêt flybara.
Zdemontuj jedn± i drug± czê¶æ i tocz±c po prostej i zarazem g³adkiej powierzchni zobacz, czy który¶ z koñców wa³u i prêta nie ma bicia i czy nie odstaje od powierzchni.
Edytowane przez Andy dnia 23.01.2012 09:47
Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
Konieczno¶æ po przykrym wydarzeniu, ale nie po krecie, g³owica nie mia³a kontaktu z ¿adnym pod³o¿em, ani inna cze¶æ helika. Taka lekka autodestrukcja.
G³owica nowa sklepowa ale kupowa³em osobne czê¶ci nie komplet, sk³ada³em samemu. Wymieni³em wszystko oprócz wa³u, bo nie wygl±da³o na to aby co¶ siê z nim sta³o.
Flybar jest prosty. A wa³ jak turla³em to nie wygl±da³ na krzywy, ale jak go zamontowa³em sam, bez reszty g³owicy i rozkrêci³em to widaæ ¿e nie jest prosty i wystêpuje bicie. Czyli czeka mnie zamawianie wa³u. Dziêki za pomoc.
Edytowane przez Mateuszm dnia 23.01.2012 14:52
Turnigy 9X v2 2.4 Ghz
delta, troll 3D, Trenerek, HK 450
F-22, F3A Ikarus - w budowie
_______________________________
Pozdrawiam, Mateusz
A wa³ jak turla³em to nie wygl±da³ na krzywy, ale jak go zamontowa³em sam, bez reszty g³owicy i rozkrêci³em to widaæ ¿e nie jest prosty i wystêpuje bicie.
Mateusz, je¿eli sprawdza³e¶ wa³ na p³aszczy¼nie i nie wykazuje on odchyleñ od jego osi (co skutkowa³oby biciem), to sk³ania³bym siê prêdzej do przypadku takiego, jaki wystêpowa³ w modelu Arcziego - Artplo - wadliwy przegub tarczy g³owicy lub które¶ z ³o¿ysk wa³u g³ównego ma ju¿ znaczne luzy. Andy
_____________________ DX6i, DX7, DX7S, DX9 - 2.4GHz
- T-REX 500 ESP - AirWolf
- T-REX 500 GF - Hughes 500E
- Beechcraft-Bonanza 15E ARF
- Katana MD - Precision Aerobatics
- F4U-1D Corsair 50 ARF
- EXTRA 300 MM
- Pitts Python - Haikong Model
- w ci±g³ej budowie SZD 39 Cobra 17
Wzi±³em pod uwagê tak± mo¿liwo¶æ i sprawdzi³em wa³ jeszcze nie w modelu i tam te¿ wystêpowa³o odchylenie. Mo¿e odchylenie jest na tyle ma³e, ¿e go nie zauwa¿y³em turlaj±c a wystarczaj±ce aby szkodziæ w normalnym lataniu.
Turnigy 9X v2 2.4 Ghz
delta, troll 3D, Trenerek, HK 450
F-22, F3A Ikarus - w budowie
_______________________________
Pozdrawiam, Mateusz