A to VERVO II. To drugi taki akrobat na naszym pasie, a z ostatnich informacji wiem, ¿e buduje siê ju¿ trzeci. Oblot jak najbardziej udany, a o w³a¶ciwo¶ciach lotnych i spostrze¿eniach pewnie przeczytamy w temacie po¶wiêconym jego budowie. Model piêknie wykonany.
Tomek odwiedza nas rzadko ale gdy ju¿ przyjedzie to z samochodu wyci±ga nowy model. Po ostatnich dwóch szybowcach my¶leli¶my , ¿e bêdzie zmiana na co¶ innego. Nic mylnego, do hangaru przyby³ nowy ASW -28 kupiony z ca³ym wyposa¿eniem. Model lata³ i w sesji rannej i popo³udniowej a o w³a¶ciwo¶ciach lotnych modelu mo¿e napisze sam Tomek w komentarzach.
Katana jak widaæ nie mia³a dobrego dnia. Kiedy model akrobacyjny przy robieniu pêtli wpada w korkoci±g to co¶ tu nie gra. Robercie czy dasz 4 szanse temu modelikowi ? :)
Po kilku nieudanych próbach Arek ulotni³ swoj± 6 HV - ke. Model dosta³ now± elektronikê i budê. Pilot twierdzi, ¿e model lata ju¿ doskonale wiêc pewnie zobaczymy j± w akcji na ¦wiêcie Latawca.
Dzisiaj mia³a miejsce premiera makiety samolotu T-28 Trojan.
Model zakupiony jest jako pierwszy „powa¿ny i doros³y” model w mojej kolekcji.
Przed startem trema by³a potê¿na, bo balsa przy spotkaniu z gruntem zmienia siê w kupkê zapa³ek i proszê(!) oto przygoda.
Model wystartowa³ poprawnie (twarde zawieszenie daje siê mocno we znaki przy starcie i jeszcze bardziej przy l±dowaniu) i ³adnie poszybowa³ w górê. Przy pierwszym zwrocie co¶ odpad³o. Popatrzy³em gdzie spada i lecia³em dalej. Przy przelocie przed sob± zobaczy³em brak zawieszenia przedniego:
No to stres wzrós³ x2. Na szczê¶cie „si³a spokoju” Paw³a i jego rady zza pleców pozwoli³y w miarê ³agodnie przyziemiæ na tylnich goleniach. Po chwili poszukiwañ znale¼li¶my przednie podwozie na ¶wie¿o skoszonej trawie lotniska AZM. Okaza³o siê ¿e wykrêci³a siê ¶rubka mocuj±ca przedni± goleñ.
Po ponownym zamocowaniu model polecia³ ponownie jednak przy pierwszym twardym l±dowaniu poluzowa³a siê maskownica silnika i ociera³a o silnik. Wra¿enia z lotu jednak s± bardzo pozytywne – lata jak po sznurku, prawie nie czuje podmuchów wiatru. Jedyny zauwa¿ony minus to sztywne podwozie na za ma³ych na nasz pas kó³kach. Ogólnie lata jak dla mnie super przewidywalnie – jak moja poprzednia styropianowa Hype Cessna 400, która ju¿ lata gdzie indziej. Je¶li ten model mia³by jeszcze klapy by³a by pe³nia szczê¶cia.
Kilka s³ów o modelu:
Kad³ub laminatowy z przet³oczeniami i wiernie odwzorowanym malowaniem, skrzyd³a balsowe pokryte foli± z nadrukami. Pakiet 4000mAh/4S, regulator 60A, silnik 850 kv o ci±gu 2500-3000g przy ¶migle 12x5.
Rozpiêto¶æ skrzyd³a. 1400 mm
D³ugo¶æ kad³uba . 1130 mm
Powierzchnia skrzyde³. 35,5 qdm
Waga. 2300 - 2400 g
Profile NACA 0014
Pozdrawiam Pawe³
17 wrze¶nia w rocznicê najazdu ZSRR na Polskê w 1939 r. nasi koledzy z grupy ESA postanowili uczciæ t± datê i postawili pomnik, na cze¶æ polskich pilotów kampanii wrze¶niowej. (tak sie nam bynajmniej wydaje). Byli i tacy co twierdzili, ¿e to ¶wi±teczna choinka ale termin wydawa³ siê zbyt wczesny. Mo¿e by sam autor rozwia³ tajemnicê tego dzie³a ? :)
To ju¿ drugi FAN CUB Multiplexa na naszym lotnisku. Przypomnê , ¿e model charakteryzuje siê bardzo du¿ymi ko³ami, które idealnie sprawdzaj± siê na trawie. No oprócz du¿ych, wygodnych kó³ model lata rewelacyjnie. Ca³y czas w g³owê zachodzê po co w nim klapy skoro bez nich start i l±dowanie jest bajecznie proste i krótkie. No chyba , ¿e l±dowisko ma 2mx2m i trzeba trafiæ.
Z bals± jest problem i to nie tylko z cen± ( jest mniej wiêcej wszêdzie zbli¿ona) ale i z jako¶ci±. Zamawia³em ostatnio jako standard ale to bardziej ¶rednio twarda i krucha.