Dwa dni przed pokazami odby³ siê lot rozpoznawczy samolotu odrzutowego PZL TS-11 Iskra. Piloci nagrywali strefê pokazów w której wyst±pi± po raz pierwszy. Ju¿ w sobotê zobaczymy polsk± formacjê akrobacyjn± "Bia³o - Czerwone Iskry w grupowych i solowych pokazach nad Wis³±. To jedna z czo³owych polskich grup akrobacyjnych lataj±ca na samolotach odrzutowych. Ich fantastyczne uk³ady mo¿na ogl±daæ na pokazach na ca³ym ¶wiecie a ju¿ w najbli¿sz± sobotê zaprezentuj± siê u nas w P³ocku.
Piloci po paru okr±¿eniach pokiwali na po¿egnanie daj±c znaæ, ¿e miejsce im siê bardzo podoba :)
Marek Szufa, jeden z najlepszych polskich pilotów akrobacyjnych zaprasza na V P³ocki Piknik Lotniczy. Zobaczymy go w P³ocku tak jak w zesz³ym roku z samolotem Christen Eagle II. Jest on rasowym, dwu miejscowym samolotem akrobacyjnym, na którym mo¿na wykonaæ nieograniczon± akrobacjê samolotow±, podczas której osi±gane s± przeci±¿enia rzêdu +9g, -7g.
Christen Eagle zosta³ zaprojektowany przez Franka Christensen, za³o¿yciela firmy Christen Industries, który zdoby³ na tym samolocie World Championship w „unlimited class” w 1972 roku. Jest to najbardziej zaawansowany technologicznie, zestaw samolotu akrobacyjnego na ¶wiecie, przeznaczonego do samodzielnego monta¿u.
Pokazy lotnicze coraz bli¿ej wiêc i go¶ci odwiedzaj±cych p³ockie lotnisko coraz wiêcej. Tiger Moth, którego bêdziemy mieli przyjemno¶æ ogl±daæ 18 i 19 czerwca na p³ockim pikniku to brytyjski samolot szkolny produkowany w latach 1931-1944. Od 1934 by³ podstawowym samolotem we wszystkich szko³ach lotniczych Royal Air Force (RAF). Samolot jest konstrukcji czê¶ciowo stalowej ( stela¿ kad³uba) i czê¶ciowo drewnianej ( p³at i usterzenie), pokryty jest w ca³o¶ci p³ótnem. Niewielka seria by³a wyposa¿ona nawet w p³ywaki.
Samoloty Tiger Moth by³y równie¿ wykorzystywane w polskich dywizjonach m.in. 300, 304, 309 i 315 jako samoloty pomocnicze.
Trochê nie¶mia³o w lekkiej tajemnicy zadebiutowa³ na naszym pasie nowy, wielki akrobat CAP. Model jest napêdzany potê¿nym silnikiem benzynowym o pojemno¶ci 50 cm daj±cym b³yskawiczne, pionowe wznoszenie. Ha³as podczas lotu jest tak du¿y, ¿e z trudem mo¿na rozmawiaæ. Model ma 2,2 metra rozpiêto¶ci. Przedstawiam nowy nabytek Jurka:
Swój debiut mia³ równie¿ nowy model Piotra czyli ¶wie¿o ukoñczony "przecinak" FF BULLET. Dziêkujê Piotrowi za mo¿liwo¶æ testowego lotu. To faktycznie bardzo szybki i zwrotny model. Momentalnie znika³ z oczy przy pionowym wznoszeniu. Jak komu¶ znudzi³y siê powolne trenerki czy akrobaty to warto posmakowaæ trochê ekstremalnych prêdko¶ci . Co najciekawsze model z wy³±czonym silnikiem piêknie, powili bez przepadania podchodzi³ do l±dowania. To rzadka cecha takich konstrukcji.
Z bals± jest problem i to nie tylko z cen± ( jest mniej wiêcej wszêdzie zbli¿ona) ale i z jako¶ci±. Zamawia³em ostatnio jako standard ale to bardziej ¶rednio twarda i krucha.